Bruksleden - Västerås - Hallstahammar

Gick bruksleden v-ås till hallstahammar i helgen, lite smygpremiär så här på vårkanten! Övernattade efter 12.5km i ett fast vindskydd mitt i skogen. Själva leden kan sammanfattas med ett ord; blöt! Det var extremt vått på sina ställen, och man fick hoppa mellan tuvorna för att inte bli blöt upp till knäna.

Någon annan som har erfarenhet från bruksleden?
 
Gick bruksleden v-ås till hallstahammar i helgen, lite smygpremiär så här på vårkanten! Övernattade efter 12.5km i ett fast vindskydd mitt i skogen. Själva leden kan sammanfattas med ett ord; blöt! Det var extremt vått på sina ställen, och man fick hoppa mellan tuvorna för att inte bli blöt upp till knäna.

Någon annan som har erfarenhet från bruksleden?

Jag gick sträckan ganska frekvent för några år sedan. Då hade en bäver bosatt sig vid Lillhärad och dämt upp en bäck. Följden blev att det blev väldigt blött.

Markägaren ansökte och fick tillstånd att skjuta bävern och riva dammen. Kanske har en bäver bosatt sig i området igen.
 
Andra dagen gick vi förbi en liten bäck och där fanns tydliga märken efter bäver :) Fick även en close encounter med en grävlig...
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.