Brollop med frilufts/natur tema?

Hejsan!
(skvier pa en dator utomlands, darav inga svenska bokstaver...) Har fatt den aran ordna dekoration till ett brollop. De ar bada natur och frilufts fantaster som jag, och de vill ha festlokalen i just friluftstema. Tankte till exempel fira upp ett talt i taket/ vaggen och liknande. Men undrar om det finns en massa suverana ideer dar ute ni vill dela med er?

Jattekul om ni vill ge mig tips!
Tack Tack!
Maria
 
Jag skulle köpa kantiner och fotogenkök från Svenska försvaret. Finns i drivor hos www.bjm.se eller www.surplus.se. De har även belysningssatser och varmluftsaggregat. Om ni inte har bestämt er för lokal finns det ju en massa mysiga lösningar, till exempel Dahlbergsstugan på Söderåsen eller en ladugård. Att dekorera bord, m.m. med säsongens löv, mossa, bär, grenar, kanske någon isskulptur. Kanske en grov tallgren som blåst ner från ett träd som man kan dekorera med diverse friluftssaker. Foton, bilder, kartor, sittunderlag, glaciärglasögon, tillbehör som bordsdekorationer eller tallriksunderlägg. Att använda ett trangiakök som värmeljushållare och samtidigt varmhålla något? Vänd det uppochner för att få fin ljusspridning genom kökets lufthål. Att använda ett tält som ljuskälla. En svag lampa och det ger mysigt ljus i ett hörn. Jag ser flera möjligheter. Antingen att köra hardcore med allt i friluftsstuk. Eller att festduka med konventionella metoder och dekorera med saker från naturen och som har med friluftsliv att göra. Kamouflagenät kan göra underverk men luktar ibland väldigt illa. Akustisk musik, kanske någon som kan spela gitarr eller lergök. För kvällsmys kan man lägga ut nytvättade sovsäckar i utemöblerna. Hämta alla saker ni har och använd fantasin. Lycka till med festen och bränn inte ner något. /J
 
Min syster och hennes man hade namnen skrivna med klätterrep på en tavla. Deras namn var ihopbundna med en skruvkarbin som för att visa hur standigt de var "förankrade" med varandra.
 
Vågar jag ge tips

de kanske läses och då blir det inte en överraskning.

När jag och hustrun gift oss hade paddelklubben bildat "häck" med paddlar utanför kyrkingågen. Överraskande och kul.

Fotogenlyktor kanske du kan låna ihop.

En digitalprojektor som visar friluftsbilder i en slinga med vederbörande i ett hörn under fördrinken.

Thure
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.