Bra skogsdäck under hösten?

Skulle behöva nya däck till min mtb, och med den cyklar jag företrädesvis i skogen, inte jätteavancerat - på stigar och traktorvägar och genom pölar och över hällar. På hösten är det väl rötter och likande som är största problemet.

Jag kommer ha däcken på året runt, men cyklar väldigt lite på landsväg, och har ju inte extrema krav på grepp.
Däcken ska nog alltså inte var jättemjuka så det tar slut på nolltid, och det gör inget om de kostar omkring mac 300/st på Cyclecomponents eller liknande.

Skulle beställa Michelin XCR Dry, men det var leveranstid in i oktober på dem, och jag har punka...
 
Ett par IRC för 69 kr/st

Förra året köpte jag IRC Marathon på COOP för 69 kr/st och de kan kosta upp till det femdubbla på andra ställen. Något tunga men duger till allt utom landsväg.
 
IRC Mythos skulle det vara

1,95" breda. Väldigt bra i skogen, hällar och klarar våta rötter bra. OK - helt enkelt.Men enligt oberoende tester finns det ju bättre, men för 69 kan man få något mer prisvärt?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.