Bra friluftsmat

Jag har planerat att göra en långvandring i sommar och för att den ska bli helt lyckad är det ju viktigt att maten man äter är god.
Därför undrar jag om någon av er vet någon frystorkad mat som är riktigt god.
Jag har provat blå bands som faktiskt är okay, men nu vill jag prova något nytt.

Jag vill inte ha tips om hur man själv kan gära maten, utan tips om färdiglagad frystorkad mat.

/simon
 
Real Turmat

Den bästa torrmat jag käkat är Real från Drytech i Norge. Betydligt godare än Blå Band. Tyvärr är den lika dyr som den är god, ca 65 kr per påse.

J
 
Tackar

Jag undrar om Real turmat är lätt att få tag på.
Om man kan beställa den från någon hemsida
eller någon vanlig friluftsaffär etc

/simon
 
Kolla på Stadium

Vi har provat ett par olika varianter och de vi är mest nöjda med är en sort som vi köpte på Stadium, tyvärr kommer jag inte ihåg märket. De ska inte koka, utan man häller ned kokande vatten direkt i påsen och låter det stå några minuter.

Har även köpt mat från http://www.globetrotter.se och den var likvärdig Blå Band, men påsarnas två portioner blev dessvärre bara 1½ för oss. Vi är två män med så god aptit som man får när man är ute på fjället.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.