Bot mot hala liggunderlag

Självuppblåsande liggunderlag har en tendens att vara väldigt hala, ligger man och sover i en backe så ligger man inte kvar på ett sånt särskilt länge.

Det lär finnas nån spray som man kan spraya med så det blir en "gummerad" yta (så det räcker med att spraya ett stort S på liggunderlaget). Jag tycker det verkar lite dyrt att köpa en sån spray bara för ett enda liggunderlag (och sen har jag ingen aning om var det finns).

Finns det andra knep?
 
Delar gärna med mig av mina tips..

en en flaska liguiseem spritsa ut strängar med detta över hela liggunderlaget. Detta gör att det inte alls bli lika halt.
 
Även Liquisole...

Även Liquisole fungerar, dvs det trögflytande gummi som man lagar skosulor med. Möjligtvis är Liquisole och Liquiseem samma typ av produkt med olika koncistens, vad vet jag. I vilket fall som helst är det bara att trycka ut ett par snygga slalomsvängar på liggunderlaget så blir det kanon.
 
Kontaktlim

Även kontaktlim fungerar på samma sätt. Tänk på luftväxling eller håll till utomhus.

Thure
 
Re: Kontaktlim

thureb; sa:
Även kontaktlim fungerar på samma sätt. Tänk på luftväxling eller håll till utomhus.

Härdat kontaktlim brukar väl inte vara särskilt "klibbigt"? Det brukar väl bli stenhårt och alltså halt?

Jag var inne på att ta vanlig våtrums-sillikon eller nåt liknande men tycker det känns som stor risk att det blir för tjockt och kladdigt.
 
Inga fler tips?

Jag har också ett "självuppblåsande" liggunderlag. Provade ligga i svag lutning med det, slutade i princip med att man låg tryckt mot tältväggen. :-(

Finns det några fler tips på vad som kan göras?
 
Snabbt bot mot hala liggunderlag

Maskeringstejp funkar utmärkt.
Det finns gummi i spejburk och några x över liggunderlaget gör underverk.
Vanlig sulution funkar oxså.
Nyare liggunderlag är sträva från födseln

Go sömn

Johan K
 
Jag tror att Thermarest säljer ett särskilt spray som man sprutar över hela liggunderlaget. Det skall ge en lite matt och sträv yta. Vet inte om det funkar, men du kan ju kolla hos nån återförsäljare.
/Harald
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.