Blå Vågen

Jag hittade just en ny paddlingssite som verkar väldigt bra. Men den verkar behöva lite fler besökare för att få igång forumet där.

Jag är inte inblandad i siten och känner heller inte dom som har gjort den, men vill ändå göra reklam för den då den faktiskt är både snygg och bra och handlar om enbart paddling!

http://www.kajak.nasstrom.se/

ha det

Lukke
 
Tack Lukke! Nästan så man skulle kunna tro att jag betalat dig för att skriva : ) Men helt rätt, vi känner inte varandra.

Kanske på sin plats att förklara vad BlåVågen är.

I grunden är BlåVågen ett samlingsnamn för ett 40 tal havspaddlare i Härnösand (porten till Högakusten). Vi är en lös grupp som gör 5-6 gemensamma turer per år. För ganska många år sedan tog jag på mig att göra en sida där vi kunde anslå datum mm för dessa turer. Men ganska snart lades jag ut lite turberättelser artiklar om saker jag testat mm. Till slut så var det mer besökare från andra håll än vår lilla stad. I vintras dog domänen jag då ägde (glömde att förnya den) så kring midsommar sparkade jag på nytt liv i sidan, nu under ny adress och med helt ny teknik bakom.

Målet med sidan är att vara en bra kajaksida som lever i nära samverkan med de andra Svenska sidorna. Lars med Paddling, Eriks Kajak.nu, Utsidan m.f . Vi skall bevaka saker som händer kring havskajaker, produktnyheter mm, ha lite trevliga turberättelser, bra länkar, samt en aktuell kalender både för BlåVågens turer och andra händelser i Kajaksverige. Samt tester! Vi kommer i slutet av sommarne genomföra flera tester av aktuella kajaker, mer lär det bli!

Som det ser ut idag så är det aningen ensidigt när det gäller att fylla sidan med information (bara lilla jag), men jag får en hel del glada tillrop och många fina bilder att lägga ut (Tack Karin, Arve, Magnus, Lars m.f)

Har ni synpunkter, något att skriva eller annat så är ni varmt välkomna att skrika till!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.