Blå bandet

Hej!
Till sommaren skall jag och två vänner paddla Sveriges kust. Jag efterlyser tips och liknande från personer som gjort långpaddlingar tidigare. Vad bör vi tänka på? Någon som fått problem med skador? Träning under vinterperioden? osv.
Hälsningar Mattias
 
informationsöverflöd

Det finns 12 tusen hemsidor skapade av människor som paddlat runt kusten och ungefär lika många böcker. I utbudet står förstås skildringar av Jim Danielsson som inrättade begreppet HBB ut. Sök på honom eller Havspaddlarnas Blåa Band och ni skall finna.

Vad jag har hört är det kul mellan Svinesund och Göteborg, sedan trist med sand hela vägen till Blekinge och därefter ok upp till Stockholm och sedan halvkul resten med undantag för Höga kusten som är fint.

Ett tips är att inte förväxla Havspaddlarnas Blåa Band med Blå Bandet. Att paddla runt kusten tycker jag också skulle vara kul, men att göra det med Blå Bandet vore ingen höjdare, varken utanför kajaken eller i magen.

Till sist vill jag varna för Bengt Larssons bok vari han beskriver sin 100 dagar långa paddling runt kusten. Viste kan ni få tips på en del saker, men boken är så tråkigt skriven att ni kommer att lessna på hela projektet.

Kalle
 
Jag måste hålla med om boken!! Vi köpte den i somras och läste högt för varandra i bilen när vi åkte till Norge, men en riktigt tråkig bilresa blev tyvärr snabbt ännu tråkigare...

/Åsa
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
olaab Nyfiken på kajakval för Blå Bandet... Paddling allmänt 29
aizing Blå Bandet Paddling allmänt 0
delfinen Blå Vita Bandet har ny hemsida Paddling allmänt 0
deeppowder Blå bandet någon? Paddling allmänt 15
kennedy Blå bandet Paddling allmänt 1
zzz Blå-Vita Bandet Paddling allmänt 1
Blå vita bandet? Paddling allmänt 2
seayak Blå Bandet - urspårat? Paddling allmänt 46
1145 ang. regler för "Blå bandet" Paddling allmänt 1
Blå bandet Paddling allmänt 1
Lasse Be Blå Jungfrun? Paddling allmänt 9
Elkie Blå Band-paddlare försvunnen....! Paddling allmänt 43
malundin Blå Jungfrun Paddling allmänt 2
lukke Blå Vågen Paddling allmänt 1
Tomppa Finlands blå-vita band Paddling allmänt 0
delfinen Blåvita bandet och insjöbandet vuoksenbandet år 2017 Paddling allmänt 1
delfinen Blåvita bandet och stora skärgårdsbandet år 2016 Paddling allmänt 1
PS-VKF Första målgång i K2-Bandet Paddling allmänt 0
delfinen Stora Skärgårdsbandet och Blåvita Bandet säsongen 2015 Paddling allmänt 0
delfinen Stora Skärgårdsbandet - Blåvita Bandet Paddling allmänt 5
Pekka Paddlare Blåvita Bandet och Skärgårdsbandet säsongen 2013 Paddling allmänt 0
delfinen Blåvita Bandet och Skärgårdsbandet Paddling allmänt 0
delfinen Finska kusten sommaren 2011 - Blåvita bandet Paddling allmänt 2
delfinen BLÅVITA BANDET har fått en lillabror, SKÄRGÅRDSBANDET Paddling allmänt 6
delfinen Nya erövringar av det Blåvita Bandet ! Paddling allmänt 0
delfinen Två-nya-erövringar-av- det-rödvida bandet Paddling allmänt 4
delfinen Blåvita Bandet har fått en tvillingbror Paddling allmänt 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.