Bergans Trysil 65L

Trysil är en serie specialgjord för XXL, ryggsäckarna i den serien är basicmodeller, inga extra fickor, stora öppningar eller liknande, utan bara en väldigt enkel säck.

Jag har Trysil 30 liter, den påminner starkt om de 30 liters säckar som fanns under tidigt 90-tal från fjällräven och haglöfs.
Om det även gäller Trysil 65 kan jag tyvärr inte svara på.
 
Jag hade Bergans Glittertind innan. En liknande säck. Tvivelaktig kvalitet. Och ej jättebra bärsystem, kändes för klent. Men man får vad man betalar för I guess :)
 
Jag var ute och vandrade i fyra månader i somras med min Bergans Trysil. Och jag är supernöjd! Var förvånad att en så pass billig rygga satt så bra. Den är lagom om man har runt 20 kilo tycker jag. Jag hade kring 25-27 några gånger, men då blir det lätt så att man bygger på grejer uppåt och den blir övertung. Bärsystemet är inte anpassat till att bära uppåt 25 heller.

Jag kommer använda min ryggsäck många fler gånger, och till personer som inte bär alltför tungt och vill ha en lätt ryggsäck skulle jag absolut rekommendera den.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.