Behöver snabb hjälp ang. bärstol/sele!

Jag funderar på att köpa den här: http://www.blocket.se/vi/33132852.htm (Hoppas ingen "stjäl" den av mig nu när jag länkar till den och ber om hjälp). Alltså Deuter Kid Comfort II. Den verkar bra i tester och så, och verkar passa min treåring på 13 kg/90 cm (ja, hon är ganska liten för sin ålder). Men en sak jag funderar på är att selen på bilden inte ser ut som de Kid Comfort II-selar som säljs nya (i ramen bl.a.). Någon som vet om det finns olika modeller av den (misstänker att det här är en lite äldre modell?) och vad i så fall den praktiska skillnaden är. Är det här ett bra köp? och någon som har någonting annat att tillägga? Sol- och regnskydd förresten, är det enkelt att köpa till?

Jättetacksam för hjälp!
 
Annars har jag en "oanvänd" Norröna barnbärstol som jag ännu inte orkat annonsera ut. Skicka mig ett PM om du är intresserad.
 
Jag tycker den ser ut som vår. Jag vet inte alls hur de nya ser ut och vad det är för skillnad, men vår är ca 6 år gammal och jag tycker att den är jättebra. Är den hel och fräsch låter 500 kr som ett fynd.
 
Jag tycker den ser ut som vår. Jag vet inte alls hur de nya ser ut och vad det är för skillnad, men vår är ca 6 år gammal och jag tycker att den är jättebra. Är den hel och fräsch låter 500 kr som ett fynd.

Jättetack för ditt svar! Vet du hur det funkar med sol- och regnskydd? om man kan köpa sådant till? för det följer tydligen inte med.
 
Nu blir svaret kanske för sent, men det gör inget för jag vet inte. Solskydd har vi aldrig använt. Vi har ett regnskydd och jag tror att man kan använda det i kombination med solskyddet som ett tak för barnet, men det har vi heller aldrig gjort. Vi kör med keps respektive regnkläder.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.