Åsikter om Atomic beta TM 22

Hej!

Funderar på att köpa Atomics alpinskida beta 22. Undrar nu bara om nån har några erfarenheter eller synpunkter gällande dom?!
 
Jag...

har inte TM22:eek:rna, utan TM24. Jag är väldigt nöjd med TM24:eek:rna (du läsa om varför jag gillar dem här http://www.utsidan.se/recensioner/visa.asp?ID=1786).

Jag tror att TM22 skall fungera bättre i djupsnö i och med att de har bredare midja än TM24, men även att de kommer att vara bra på pisten.

Nu kanske du redan har köpt TM22:eek:rna (Johanna I sa nåt om det...), synd att du inte hittade nåt bättre än Chilisar att sätta på dem (jag gillar INTE Chilisar...pga att de äter upp skor).

Du får lägga upp en recension när du har åkt med dem och berätta vad du tycker.

MVH Anders B

[Ändrat av brook 2001-11-26 kl 14:33]
 
TM 22

Atomic TM 22 har jag nu varit och testat. Mycket rolig skida som nästan svänger av sig själv. Det är i princip samma skida som Atomic 9.22 men med ett annat utseende. Utanför pisten går den hur bra som helst tackvare sina lite bredare mått. Dock är det ingen renodlad offpistskida, då finns bättre alternativ. Som allroundskida är den emellertid mycket bra. Enda negativa med skidan är att den i höga farter känns litet nervös och fladdrig. Jag köpte skidan med den nya cobrabindningen och den funkade mycket bra, bättre än chilin i alla fall.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.