Ansiktsskador av haglöfsanorak

Jag har nyligen klagat på de som skriver oklara eller rent av spektakulära rubriker, vilket leder till högt antal "läst av" - men hur många hade glädje av inläggen som de kommit till pga den oklara eller braskande rubriken? Nå, här gavs nyss en spektakulär rubrik, som dock är sann. De som äger en anorak av typen Edge från Haglöfs gör klokt i att studera om den lilla plåtbiten (syns från insidan) som ska hålla ihop dragkedjans nedersta kant har börjat få något av de fem spetsiga metallbenen utböjt. I så fall riskerar användaren att liksom jag få ett skärsår (som blödde bra, men läkte utan ärr). Denna lömska metallbit har alla andra tillverkare jag tittat på - tom lågprismärken - sett till att ha ordentligt insydd och därmed ofarlig. Men inte Haglöfs.

Lars

Kan inte låta bli att påpeka

Eftersom vi ändå är inne på hur vi använder forumen och skriver rubriker kan jag inte låta bli att påpeka att detta inlägg borde gjorts i "Kläder" forumet! Eller finns risken för ansiktsskador bara på fjället? ;-)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Oavsiktliga skygglappar

Aha - det finns ett klädforum också? Det hade jag faktiskt inte tänkt på. Jag har nästan bara tittat på just fjällvandringen och försummat att intressera mig för vad som råkar finnas på andra ställen i Utsidan. Jag ber om ursäkt för denna ignorans.

Lars

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips