Alpine Glove från Love Alpine?

Har någon testat denna handske som säljs på Sportsnet? Jag har just lyckats paja mitt andra par Mammut-handskar och behöver en smidig, varm och slitstark handske med löstagbart foder.

Andra förslag på varma slitstarka handskar? Outdoor Designs, Hestra, BD osv?
 
Har inte testat den själv, men funderar på att köpa den. Tidningen Outdoor Photographer (www.outdoorphotographer.com) rekommenderade handsken(jag tror det var den modellen) för några månader sedan.

/Stefan
 
Akta

Köp inte tumvanten i det tunna materialet bara! Köpte den på Sportsnet och efter bara en veckas sporadisk användning så blev det massa småhål i den! Helt kasst och Sportsnet ville inte godkänna reklamationen, eftersom jag var nästan ett år för sen med anmälan...

Lowe Alpine Expedition för 780 spänn var det då... nu finns de säkert inte mer hoppas jag!

Nu använder jag ett par feta Berghaus Gore-Tex med innervante (fingermodell) som säkert kommer hålla något år. Känns grymt stabila... Köptes på Fliesberg i Stockholm till det facila priset av en 500-hundring!!! Det ni!
 
Tack

Tack för svaren. Berghaus har alltid gjort topp-grejor. hade jag hittat såna hade jag köpt direkt. Om Flisbergs var smarta skulle dom göra lite mer reklam för grejorna och ta hem lite mer.

Jag köpte tillsist ett par Black-Diamond Ice. Har hållt för en skidsäsong och tre veckors fältjobb. På Svalbard uran att se slitna ut. Det är skinn-innnerhand som gäller om det ska hålla. Blir dessutom inte lika stelt på vintern som gummi.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.