4 dgr i Jämtland, vart ska vi gå?

Hej Alla!

Behöver bra tipps på vart man skulle kunna gå om man är lite "stressad", runt Storulvån /Blåhammaren.
Vi kommer nämligen upp tors em. och sticker hem sön em./kväll. Har tänkt ca 1,5 mil/dag!

Någon som gjort halvgjord tälttur som denna?
Ha det gott/Krippa
 
Du har ju en av Jämtlands trevligaste fjällområden nästgårds!
Bunnerfjällen!
Inte så mycket till vandringsleder men ett attans trevligt område. Väldigt lättorienterat och lättvandrat.
På fyra dagar hinner du med mycket där, sen om det finns tid över kan ni ju glida över till Snasahögarna och Tväråklumparna på hemvägen.

Hoppas ni får det trevligt!
 
Norge

Ett tips om du vill gå led är Blåhammaren-Sylstationen via Norge (Storerikvollen), mycket vackert med utsikt över Essandsjön och Sylmassivet. En lagom trenätterstur om du startar i Storulvån.
 
Storsylen mm.

En bra tur är:
Dag 1: Storulvån - Sylarnas fjällstation ca 17 km
Dag 2: Topp tur upp på Storsylen ca 6-7 timmar
Dag 3: Sylarnas fjällstation - Blåhammar ca 16 km där ni äter en tre rätters middag det är ni värd.
Dag 4: Tillbaka till Blåhammar ca 16 km.

//Micke
 
Strunta i lederna

Upptäck Bunnerfjällen eller Snasahögarna under fyra dagar.
Gör ett basläger och vandra ut från det med lättdagturspackning.
 
Bunnerfjällen

Bunnerfjällen är ett mycket trevligt område som ni hinner utan stress på 4 dagar kanske en runda upp på v bunnerstöten rek läs OKÄNDA FJÄLL av Tore Abramsson ett mycket trevligt läsparti om bunnerfjällen god tur mvh Hans
 
Var i Bunnerfjällen på en tvådagarstur nu i veckan (tisdag-onsdag). Mycket trevligt område utan leder = inte så mycket folk. Kommer troligen besökas igen men under flera dagar.

Jag gick den här sträckan tillsammans med min 5-månaders hundvalp:
Storulvån - passet mellan Miektjieburrientjahke och Laptentjahke - Bunnersjöarna - V. Bunnertjärnen (övernattning) - V. Bunnerskalet - Tjallingen - söder om Lill-Ulvåfjället och till slut leden tillbaka till Storulvån.

Det enda jag egentligen inte gillade var leden, "motorvägen", sista biten till Storulvån. Leden mellan Storulvån och Tjallingen är inte heller rolig (grusväg).
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.