1:a doppet!

Kom idag på ytterligare en fördel med torrdräkt:)
Paddlade ut från GKF på Saltholmen i ett underbart vårväder+helt ensam på havet!
Tryckte på lite å blev rejält varm i mina paddelkläder så jag kunde inte unvika årets 1:a bad på Långholmen utanför Göteborg!
Kan erkänna att det inte blev en lång simtur men det var faktiskt skönt (4gr i vattnet) i alla fall efteråt då solen värmde skönt!
Ps hade tagit av mig torrdräkten innan doppet!
/Janne

Här nere i Sundet har temperaturen spurtat upp till 6 grader - och upp emot 10 inne vid land i grunda vikar vid pålandsvind. Och visst - premiärdopper är avklarat (utan vidhängande kajak)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hallå!

4gr var faktiskt riktigt kallt, om jag inte haft min bastu med mig(torrdräkten) så hade jag nog aldrig badat!
Men märker en stor skillnad på 4gr (kallt) å på 6,5gr å uppåt så mkt behagligare så jag är lite avundsjuk på era skånetemperaturer :)

/Janne

Mitt första dopp (utan torrdräkt) klarade jag av i helgen – och det var fantastiskt fint! Fuskade i o f s genom att värma upp mig i Styrsös bastuklubbsanläggning innan, men det blev så mycket trevligare på det viset :) Blev inte bara ett dopp, utan fem, till slut.

Hoppas kunna doppa kajaken också snart...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips