Fototeknik Teknikfrågor

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2019-11-27, 15:32
Christoffer_123 Christoffer_123 är inte uppkopplad

Iphone kompatibel kamera för vandring

Hej, finns säkert otaliga trådar men är ute efter en nätt kamera för vandring (och för vardagen). Har kikat lite på t.ex. Olympus Tough som verkar ha de flesta egenskaper man är ute efter - det jag dock gärna vill ha är att den ska vara kompatibel (wi-fi, Bluetooth?) med t.ex. Iphone för att snabbt kunna skicka över en bild.

Jag vill gärna att den ska vara hyffsat stryktålig, vattentät och köldsäker för att kunna hantera time lapse etc på kvällarna under t.ex. vandring.

Har ni några bra uppslag?

/Chris
Svara med citat
Gammal 2019-11-27, 15:51
skogsbaronen skogsbaronen är inte uppkopplad

Är inte uppdaterad på modellerna nu, men jag köpte en olympus tough för kanske 8 år sedan.

Samma specifikationer som t.ex. Canons motsvarighet, men billigare.
Byggkvaliteten var helt suverän, men sen slutade lovsången.

Autofokusen funkade väl i dagsljus, om man hade tid att vänta. Brusigare bilder hade jag sällan skådat.
Mest troligt hade de lagt mycket pengar på att bygga ett bra hus, men sedan snålat in på sensor och mjukvara.

Det var som sagt många år sedan. Kanske har de ryckt upp sig.
Läs recensioner från kompetenta källor innan köpet. Det är mitt tips.
Svara med citat
Gammal 2019-11-27, 16:34
seobserver seobserver är inte uppkopplad

Dykar och allvädermodeller klarar klimatet men ännu finns inga batterier som klarar kylan.

go tur
Svara med citat
Gammal 2019-11-27, 20:58
smux smux är inte uppkopplad

Nu kollade jag bara specen på Olympus TG-6, men den har Wi-Fi och kan kommunicera till mobiler mm med appen Olympus OI Share som finns både till iOS och Android.
Svara med citat
Gammal 2019-11-27, 21:15
DDeninger DDeninger är inte uppkopplad

Har en Olympus TG-5, den har WiFi och appar för Android och IOS. Kör själv Android. Det funkar bra. Bild och bygg kvalité är helt ok. Blir spännande att se hur den klarar första vintern. Som andra sa tidigare, så är batteriet den svaga punkten när det gäller kylan.
Svara med citat
Gammal 2019-11-27, 21:57
thureb thureb är inte uppkopplad

Olympusen TG-5 klarar kyla rätt bra men visst går kapaciteten ned speciellt för filmning när det är kallt.

Thure
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:32.

Logga in