Segelsporter Vindsurfing, segling mm.

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2015-04-27, 12:27
federico federico är inte uppkopplad

Vilken flytväst - västkusten

Hej,

vilken flytväst använder ni? Jag ska segla med en kölbåt i skärgården och lite offshore också.

Tack
Federico
Svara med citat
Gammal 2015-04-27, 14:10
andersmossing andersmossing är inte uppkopplad

Hej!

Det finns väl två vägar att gå; uppblåsbar eller ej. Jag själv tror på de traditionella icke uppblåsbara. Beprövade och saknar i stort sett felkällor, vilket man inte kan säga om de uppblåsbara. Min rekommendation är en seglarväst med integrerad sele så man kan sitta fast i båten om man måste upp på däck. Selar kan dock köpas separat om man vill det.

//Anders
Svara med citat
Gammal 2015-04-27, 14:26
MarkusF MarkusF är inte uppkopplad

Paddlarvästar tycker jag är bra. Lite kortare än seglarvästar och dom har större hål för armarna. Lite smidigare helt enkelt. Eventuellt kan de upplevas lite tjocka på mage/rygg istället.
Svara med citat
Gammal 2015-04-28, 06:17
Sportquattro Sportquattro är inte uppkopplad

Jag har en Baltic Race med sprayhood som jag är väldigt nöjd med. Den är uppblåsbar och har integrerad sele.
Bytte utlösaren i förra veckan då den närmade sig bäst före datum.

När utlösaren blir äldre så krävs längre tid i vatten för att den ska lösa ut.

Jag har även en Baltic SAR som jag använder när jag är ute med Sjöräddningen. Denna har fasta flytelemen och är helt idiotsäker, samt integrerad sele med dubbla grenband och även fleecefodrade fickor.
Svara med citat
Gammal 2015-04-28, 07:59
MarkusF MarkusF är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Sportquattro Visa inlägg
Jag har även en Baltic SAR som jag använder när jag är ute med Sjöräddningen. Denna har fasta flytelemen och är helt idiotsäker, samt integrerad sele med dubbla grenband och även fleecefodrade fickor.
Är det den dom annonserar om i "Trossen" för 1200:- ? Den verkar ju riktigt rejäl.
Svara med citat
Gammal 2015-04-28, 08:14
Sportquattro Sportquattro är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av MarkusF Visa inlägg
Är det den dom annonserar om i "Trossen" för 1200:- ? Den verkar ju riktigt rejäl.
Det är den, men min har dekaler och en lös ficka till intercom. Tror inte att det sitter på den i trossen.
Svara med citat
Gammal 2015-04-28, 09:14
StyrmanKarlsson StyrmanKarlsson är inte uppkopplad

Köp en som är tillräckligt bekväm så att du alltid har den på.
Inbyggd sele tycker jag är att föredra, är du kopplad och håller dig kvar på båten behöver du ju egentligen ingen flytväst.
Uppblåsbara flytvästar har 3 gånger mer flytkraft än en normal seglarväst, dock ingen flytkraft alls om den inte blåser upp sig.

/Roy
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:09.

Logga in

Tips!