Forumkniv - EKA Swede 92

Jag skulle tro att den här posten dödar det hela lite...

För det kit jag som jag skrev ovan, dvs EKA Swede 92, masur, läderslida, läderrem, bambulåda och lasergravyr så hamnar slutsumman på 500 SEK/Set (exklusive moms och frakt). Det blir då ca 700 SEK/Set inkl moms och frakt (inom Sverige).

Det känns som att det är väldigt mycket pengar för en kniv som går att få för ca 330 kr i ett annat trä från lamnia.fi. Visserligen utan lasergravyr och slida, men dock.
 
Jag skulle tro att den här posten dödar det hela lite...

För det kit jag som jag skrev ovan, dvs EKA Swede 92, masur, läderslida, läderrem, bambulåda och lasergravyr så hamnar slutsumman på 500 SEK/Set (exklusive moms och frakt). Det blir då ca 700 SEK/Set inkl moms och frakt (inom Sverige).

Det känns som att det är väldigt mycket pengar för en kniv som går att få för ca 330 kr i ett annat trä från lamnia.fi. Visserligen utan lasergravyr och slida, men dock.

Eller för 399 på Cyberphoto.
I Masurbjörk och med slida :)
 
Ja, det tål att tänka på. Vilket pristak pratar vi egentligen för den gängse medlemmen? Personligen kan jag sträcka mig upp till 800:-.

~Paul~
 
en tactical version med svart tantoblad? :)

Kan inte någon som inte sitter på jobbet och måste utföra något skapa en omröstning där man får välja blad och skaft mtrl och ENDAST skriva i själva tråden vad man är villig att ge för en kniv?
 
Jag är lite orolig för båda två :)
Vi får se hur många vi kommer upp i. Det kanske kan gå att få fram en begränsad utgåva även på mindre än 50. Inte omöjligt.

Vad gäller priset så är det såklart beroende på vad som ska med i paketet. Blir det bara kniven som folk vill ha så är jag inte villig att lägga lika mycket som om läderfodralet ingår. Såklart... Men med allt så kan jag nog sträcka mig till 600.
 

Jag ska fylla i enkät, men kan tänka mig väldigt olika alternativ om tillräckligt karaktäristiskt, distinkt eller smakfullt.

Kan också tänka mig ett pris uppåt 800:- om snygg kniv. Bryr mig inte alls om box eller hölster fast kan även på den punkten anpassa mig till "gruppen".

Tex Masur/Svart blad, Bubinga/Svart blad, Masur/Rfr med snyggt påtagligt mönster, eller Bubinga dito. Det talades igår om gravyr eller etsat blad. Jag antar att det är etsning som kostar markant mer.(?) Ni som kan...

Kommentar/fråga till gårdagens fiskare.
Den EKA 38 med kolstålsblad som jag hade för länge sedan rostade aldrig under regnig camping eller fisketurer (fast på den tiden inte i saltvatten).

Masur verkar vara populärt nu: på xxl finns Swede 88, Nordic H8 A10 och W11 i Masur.
http://www.xxl.se/jakt-vapen/knivar-yxor/knivar/nordic-h8-masur-kniv-1081371

Jag kan inte så mycket om träslag och dess indvidualitet kan ju skilja. Men är den Swede 92 Wood som visas på lamnia och EKA hemsida säkert Masur eller något annat flammigt träslag?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
turboadde Fråga om eka swede 88 Utrustning allmänt 9
Frandsén91 Eka H8. Smörkniv Utrustning allmänt 13
insco EKA Nordic H8 Utrustning allmänt 1
flanell tjejer & knivar! Utrustning allmänt 172

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.