Fällkniven-Cold steel

Cannonball

Gäst
Frakten är tyvärr jättedyr i Sverige därför kan man inte ha fraktfritt på mindre beställningar.

Vi har som policy att finns den på lager och du beställer innan klockan 13 så ska du ha den inom 2 arbetsdagar. Oftast så har du den dagen efter. Och finns den inte på lager så tycker jag att det ska stå klart och tydligt att det kan ta lite tid.


Ibland är det faktiskt billigare att köpa ifrån Frankrike, England eller Tyskland. Dock så handlar faktiskt just Tyskar, Fransoser och Britter moraknivar ifrån oss :)

Addnature har fri frakt inom sverige.
 
dePaul:

har alltid haft ett kniv intresse, och yx intresse för den delen men det där med slipningen är jag inget vidare på. Har bara ett billigt bryne från jula för 50 kr. Har en massa "skräp" knivar som jag övat på men blir inte bättre. Får inte in vinkeln på bladet. I framtiden ska jag köpa mig ett sånt spyderco "set" med olika stavar som du har.
 
Xxl

roligt sammanträffande. tänkte just starta en tråd om den omtalade kniven, efter att ha konstaterat vad wm1 kostar nu och efter att ha sett den här för 499:- på xxl

http://www.xxl.se/jakt-vapen/knivar-yxor/knivar/pendleton-mini-hunter-1048423

hittar man den billigare någon annan stans?

Köpte min på knivhuset tror, jag kommer inte ihåg. Kostade strax över 500 hundra med frakt och postförskott inräknat. Har fingrat på en WM1 och tycker handtaget känns lite plastigt jämfört med Coldsteels handtag, men det är en fin kniv i övrigt :)
 
Köpte min på knivhuset tror, jag kommer inte ihåg. Kostade strax över 500 hundra med frakt och postförskott inräknat. Har fingrat på en WM1 och tycker handtaget känns lite plastigt jämfört med Coldsteels handtag, men det är en fin kniv i övrigt :)

ja sen har den ju blivit så dyr också. wm1 alltså, trodde den skulle ligga på runt 500, fick en chock när jag såg en begagnad dra iväg över 600 på tradera för en tid sedan..

vad tyckte du om storleken på handtaget då? är dom lika små på båda?
 
ja sen har den ju blivit så dyr också. wm1 alltså, trodde den skulle ligga på runt 500, fick en chock när jag såg en begagnad dra iväg över 600 på tradera för en tid sedan..

vad tyckte du om storleken på handtaget då? är dom lika små på båda?

Jo dom är ju dyra, men bra.

Har lagom stora händer, får precis plats med Mini´n i handen utan att ta i fingerskyddet. WM1:an har högre handtag och fyller handen mer än Mini´n, men Mini´n har skönare material.

Vad jag kommer ihåg har dom samma längd på handtaget men är inte 100 på det.
 
slipning/bryna

Vilket är det bästa och billigaste sättet att slipa/bryna (ursäkta min okunskap) en konvex egg?
har hört talas om mus matta och finkornigt sandpapper, är det något att använda sig av sen när det är dags? :)
Tackar för svar
 
dePaul:

har alltid haft ett kniv intresse, och yx intresse för den delen men det där med slipningen är jag inget vidare på. Har bara ett billigt bryne från jula för 50 kr. Har en massa "skräp" knivar som jag övat på men blir inte bättre. Får inte in vinkeln på bladet. I framtiden ska jag köpa mig ett sånt spyderco "set" med olika stavar som du har.
OK, du gör klokt i att inhandla en S-maker. Det är i alla fall mitt bästa köp i den kategorin.

~Paul~
 
Vilket är det bästa och billigaste sättet att slipa/bryna (ursäkta min okunskap) en konvex egg?
har hört talas om mus matta och finkornigt sandpapper, är det något att använda sig av sen när det är dags? :)
Tackar för svar
Ja, det är ett sätt. Det finns fler sätt som t ex bandslip med slak rem men musmatta är nog det enklaste (och billigaste) sättet.

~Paul~
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.