Ficklampa?

Näääe ... fattar fortfarande ingenting :)
Har lusläst bruksanvisningen där står: Two modes of output,selected by turning the bezel (vad f-n betyder bezel)
Tacksam för snabbt svar :)

/Janne
 
Grattis till den som köpte en fenix!
Dock så hoppas jag att ni köpte från USA/Canada då priset ligger på cirka 50% av det svenska.
(ja, tull och frakt är inräknat/sluppit).
Batterier köper ni från USA också!

Har personligen en TK-10 och en E01, och de fungerar fortfarande, under militär tjänst!
 
Jag är bra sugen på en fenix tk10, finns ju från det eminenta dealextreme.com. Gratis frakt från hongkong :)
De har även tiablo a9 etc.
 
Jag är bra sugen på en fenix tk10, finns ju från det eminenta dealextreme.com. Gratis frakt från hongkong :)
De har även tiablo a9 etc.
Kan inte rekommendera dem. De kar vara sjukt sena på att leverera, och deras lagerstatus har en tendens att inte stämma.

www.fenixtactical.com eller www.fenix-store.com eller www.4sevens.com (systerföretag med fenix-store) är bra och snabba leverantörer.

Jag köpte mina från fenixtactical, killen är mycket trevlig (Alex)!
Enklaste sättet att slippa den extra skatten är att skicka ett mail till killen och be honom att skriva på godslappen att ficklampan är värd under cirka 50 dollar samt att det är en gåva. (ingen skatt på saker värda under typ 500kr och ingen skatt på gåvor under ett vist belopp = det blir dubbel säkerhet). Det har fungerat för mig ett antal gånger.

De gångerna han har skickat till mig (fenixtactical så har det tagit cirka en arbetsvecka att få hem grejerna från Canada. Rekordet är att ha beställt en fredag eftermiddag och fått hem prylarna på tisdag.

CR123A batterierna är dyra i Sverige, därför beställer du av denna trevliga kille (Kevin) i USA www.batterystation.com .
Beställ deras batterier, dvs de blåa. Mycket hög kvalité (gjorda i USA) och hög effekt, perfekt i lampor!
För att få beställa utanför USA, nämn förkortningen "CPF" samt var trevlig!
Kör batterierna i ett pelican/otter case också, snorbilliga i USA!
 
dealextreme.com.
Bör man akta sig för kan vara lååång leverans tid men dom säljer även kopior, senast fick jag i veckan fyra Tiablo A9 som var kopior stor skillnad om man vet var man skall kolla på dom.
Svagare LED 14000 lux mot orginalet 21000 lux med nya CR123.
Sämre reflektor, gängor i bakstycket/lampan utan anodisering(nötningsbeständighet) .
Jag såg redan att det var något som var fel på kartongen, såg solblekt ut mot orginalet och något suddigare bild.
Orginalet är en mycket bra lampa men det är svårt och veta vad man får när man beställer från HK/China.
 
Är på jakt efter en ficklampa. Ingen lättviktare utan en robust och stark lampa som man kan ha liggandes i bilen ellr hemma. Vad finns det för bra lampor. Det gör inget om den är stor eller lång. Huvudsaken är att den lyser starkt. Har tänkt mig i prisklass 400-900kr.

MVH Jonas.


Fenix TK10 Tactical strax under 900, har en max ljusstyrka på 225 lumen (finns på recons hemsida bla)
 
Kan jag få lite tips på nån ficklampa för vanliga laddbara AA-batterier. Jag tänkte ha den mest som gå-ut-med-hunde-ficklampa. Då han får springa lös ibland kan det vara kul att kunna lysa hyfsat långt men även få till flodljus när man går i skogen. Finns det nån sån lampa för kanske 600 spänn. Jag vill inte ha nån lampa för specialbatterier. Har lite planer på att köpa en AA-laddare, har kört på "köpesbatterier" till mina GPS lite för länge nu.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.