[Skåne] Gissa bilden!

Visst är det Stenshuvud i bakgrunden men jag gissar att det är lite längre bort än Haväng.
Bilden tagen, gissningsvis, från Degeberga sommarby vid Julebodaåns utlopp i Hanöbukten.
//Peter
 
Visst är det Stenshuvud i bakgrunden men jag gissar att det är lite längre bort än Haväng.
Bilden tagen, gissningsvis, från Degeberga sommarby vid Julebodaåns utlopp i Hanöbukten.
//Peter

Poäng till dig! Den skenbara längden på landtungan som sticker ut utanför Stenshuvud avgör var man är i nord-sydlig riktning. Den är mycket längre sedd från Verkeåns mynning och kortare sedd från Yngsjö.

Fast Degeberga sommarby är inte helt korrekt. Julebodaån mynnar en knapp km in på Ravlunda skjutfält.
 
Vattenkraft :)

Vad drevs sågen av?

Det var nog inte rätt bild att lägga upp, slängde upp den mest f att ingen annan la upp ngt.

Sågen ligger strax norr om Linderöd, alltså på Linderödsåsen, följer man en fantastiskt trevlig vandringsled på en gammal banvall (vi startade strax utanför Sätaröd) så hamnar man där. Där finns även ett litet fint mobilt tröskverk :)

Såå, é det ngn som känner sig manad att läga upp en ny bild?????
 
Ingen bild?

Hade jag haft en bild att lägga in hade jag gjort det, men nu har jag inte det.
Någon annan har kanske?

Det hade varit synd om tråden dör ut...
 
Jag slänger in en bild!:)

Här kommer en som antagligen är lätt för er alla, men jag lägger in den ändå... :) Håller med föregående skrivare att det vore synd om tråden dog ut! för vi har väl inte slutat vara ute på äventyr?

/Oskar
 

Bilagor

  • CIMG0258.jpg
    CIMG0258.jpg
    40.6 KB · Visningar: 301

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.