Fiske Fiske på naturens villkor

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2001-10-06, 02:17
acht acht är inte uppkopplad

fråga

Planerar att åka fyra personer till Grönland nästa sommar och fiska. Kanske stannar vi ca 10 dagar. Skulle vara väldigt intressant att få kontakt med någon som har erfarenheter därifrån.

Vi provar gärna lite olika typer av fiske, t.ex. fiske i rinnande vatten, sjö och hav. Lite flugfiske skulle vara kul, men förutsättningarna för detta verkar vara begränsade? Grundläggande fråga är ju hur man ska lägga upp vistelsen för att hitta bra fiske och trevliga miljöer utan att behöva göra alltför långa förflyttningar.

Tacksam för alla synpunkter och all information jag kan få!

Hälsningar
Anders
[email protected]
Svara med citat
Gammal 2002-03-07, 23:06
peppe_malmqvist peppe_malmqvist är inte uppkopplad

Flugfisket är nog super

Hej,

jag har själv tyvärr ingen erfarenhet av fiske på Grönland men en polare som var där för 20 år sedan fiskade hela tiden (han var bara där för att fiska). Bl a fick han havsröding i 2-kiloklassen.

Kan inte Danska/Grönländska turistbyrån eller likande hjälpa dig?

En sak är dock säker: det fanns mycket gott om fisk och flugfisket var mycket bra.

Mvh,

Per-Erik Malmqvist
Svara med citat
Gammal 2002-03-08, 06:49
Almgren Almgren är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av acht;
Planerar att åka fyra personer till Grönland nästa sommar och fiska. Kanske stannar vi ca 10 dagar. Skulle vara väldigt intressant att få kontakt med någon som har erfarenheter därifrån.
Jag var på östra grönland, och där kan jag ju säga att det var fisk varje dag under vår fjällvandring. Gott om den.

Titta gärna på http://www.greenland-guide.dk/ ... .htm#Angling där har de mer info
Svara med citat
Gammal 2002-04-27, 19:53
peppe_malmqvist peppe_malmqvist är inte uppkopplad

Kolla på tv

Hej!

Om du inte hinner åka innan 23 juni så har SVT ett specialprogram om fiske på Grönland.

http://www.svt.se/vildmark/program3.html

Peppe
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:48.

Logga in

Tips!