Inlines Vägar, träningstips

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2014-01-06, 10:54
Jote Jote är inte uppkopplad

Var köpa inlines innan säsongsstart

Hej,

Jag tänkte börja köra inlines och eftersom jag är helt grön så skulle jag vilja börja köra tidigt för att ha grunderna på plats, typ hålla balans och bromsa, innan säsongen startar.

Jag hörde mig för på Team Sportia och de nämnde april som säsongsstart när dom börjar sälja inlines och det känns lite sent för min del. Och andra butiker(Stadium m fl.) har inga inlines framme i butik nu.

Så jag undrar om jag är hänvisad till att köpa via nätet eller om det finns någon butik i Sverige, helst i Skåne, som har inlines framme. Jag har kollat runt i forumet efter länkar till olika butiker men de flesta länkarna är döda. Optimalt hade varit att prova ut inlines i butik men det blir kanske svårt så här utanför säsongen.

Mvh
Johan
Svara med citat
Gammal 2014-01-06, 12:53
thureb thureb är inte uppkopplad

Malmö

Malmö och Köpenhamn har rätt många aktiva åkare. Men jag har ingen kunskap om affärer där.

Tävlings och motionsåkare som åker mycket verkar ofta beställa personligt gjutna skor från t ex Bont. Om du vänder dig till en större Stadium, XXL eller Intersportbutik borde de ha ett litet lager med fjolårsmodeller men risken är att det inte finns speciellt mycket att välja på i din storlek.

Här länk till webbutik med stort sortiment http://www.skatepro.se/c23.htm

Thure
Svara med citat
Gammal 2014-01-07, 13:10
Jote Jote är inte uppkopplad

Just nu lutar det mot att beställa från Skatepro. Verkar bli enklast så.
Svara med citat
Gammal 2014-03-17, 09:26
leffenisse leffenisse är inte uppkopplad

fråga Inlinesbutik i Stockholm?

Kommer från Sydsverige där det är ont om inlinesbutiker.
Dags att skaffa nya grejor och jag siktar på en bra fitness/trainingmodell med 100 mm hjul typ K2 Radical eller liknande.
Skall till Stockholm i början av april - kan man få tips om någon butik som har hygglig sortering på inlines av denna typ?
Vill ha en affär där jag kan prova grejorna - gillar inte att handla sådant på nätet.

Leffenisse
Svara med citat
Gammal 2014-03-27, 17:03
prio prio är inte uppkopplad

Det är nog allmänt dåligt med fysiska butiker tyvärr, men Länna Sport borde ju ha en del hemma. I övrigt har jag dålig koll på Stockholm, men du kan säkert kontakta Stockholm Speedskaters för tips på inlinebutiker, de bör ha koll!

Är du hemmahörande i Sydsverige så brukar Intersport på Södergatan i Malmö åtminstone ha 110 mm i Hi-Lo-modell hemma, och har du möjlighet att ta dig till Köpenhamn finns där bl.a. Nordic Sport som har helt OK utbud.

Lycka till!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:56.