Köpa Inlines

Tjena, tänkte köpa inlines men vill köra lite freestyles, eventuellt cones.

Så jag har tittat på två olika inlines.

powerslide metro 2011 freeskate
powerslide-metro-2011-freeskate.jpg

rollerblade crossfire 90
rollerblade-crossfire-90-mx-10-grey-dark-red-79385541b4697a9585eba2632a3781e4.jpg

Jag vet att Crossfire är recreational men de känndes sjukt sköna. Var på intersport och testade. De gick på 1800, stor rea. Men i och med att de har rätt stora hjul, kommer det besvära mig? Det går ju dock att byta ut hjulen antar jag och ta bort bromsen.

Powerslide går på 1600 och är för freestyle. Dessa kan jag ej testa i och med att jag endast kan finna dom online.

Crossfire tycker jag ser snyggare ut, är as bekväma och känns bara bra, men de är ej freestyle. Jag är nybörjare så jag vet inte riktigt vad som är bra. Ska jag köra på Crossfire eller på Powerslide?

Tack!
Ps: behöver helst svar idag.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har ingen aning om vilka inlines som är bra till att åka i cirklar runt små koner med, men jag skulle nog inte rekommendera att köpa inlines som inte provats. Kan bli ett sant elände att ha dem på fötterna, och då blir det sällan mycket åkt.

På filmen

görs många av tricken på hälhjulet. Storleken på detta och hur det är placerat i förhållande till hälen betyder nog mycket.

Tidigare fanns en Powerslidebutik i Stockholm men han som hade den övergick till att vara generalagent. Googlar man hittar man kontaktuppgifter och återförsäljare på http://www.aurinka.se/
Där kanske du kan få råd eller prova skridskorna.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips