Paddling allmänt Kust och sjöpaddling

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2019-08-08, 14:21
CamillaiSkåne CamillaiSkåne är inte uppkopplad

Tack Calexico för tips om cellplast! Jag tänkte inte på att man själv kan göra anpassningar för bättre "passform".
Japp, det stämmer att jag har koll på Blocket. Känner mig bara inte tillräckligt beslutsam.
Svara med citat
Gammal 2019-08-08, 14:33
DDeninger DDeninger är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av CamillaiSkåne Visa inlägg
Tack DDeninger för mycket kloka meningar - kanske jag kan förändra mitt tankesätt och inte stirra blint på packvolym, utan tänka mer känsla och lek :-)
Riktigt prisvärda tips om Aquarius - TACK! Har nu snackat med trevliga Ostkustenkajak. Det är ju långt att köra, men en lockande tanke.
Jag åkte till Norge för att köpa min, men det var det värt.
Svara med citat
Gammal 2019-08-08, 20:29
Calexico Calexico är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av DDeninger Visa inlägg
Jag åkte till Norge för att köpa min, men det var det värt.
Hur e finishen på den? Funderat på aquarius eller en dyrarare rebel. tror det e samma polska tillverkare
Svara med citat
Gammal 2019-08-09, 09:56

Citat:
Ursprungligen postat av Calexico Visa inlägg
Hur e finishen på den? Funderat på aquarius eller en dyrarare rebel. tror det e samma polska tillverkare
Helt rätt, Rebel kayaks byggs av Aquarius i Polen. Min SeaLion LV hade en bra finish och inga skavanker. Alla skott helt täta. Hade den i Club+ utförande, rätt lätt och stryktålig. Handling är bra, den känns stabilt i grövre förhållanden och den är lätt att manövrera. Skrovformen påminner om Tiderace Xcite.
Rebel Husky är en väldigt trevlig kajak om man går lite upp i pris. Funderade ett tag att byta till den, men det var för lite skillnad till min SeaLion LV för att motivera investeringen.
Bytte istället till en Rockpool Taran16 och det är en hel annorlunda kajak, men också helt annan prislapp.
Svara med citat
Gammal 2019-08-18, 22:32

Jag vill bara berätta vad det blev:
Jag och min körglade son styrde kosan från södra Skåne till Ostkustenkajak för att prova bland olika modeller. Jag kan säga att det var verkligen värt det! Förutom en fin roadtrip tillsammans, så körde vi hem med en kajak på taket

Christian på Ostkustenkajak gav jättefin service och pepp bland modeller och provturer. Fick mig även till att prova ett demoex. av Rebel Greenland TOC, trots att jag var lite tveksam till en början. Ojade mig lite över packningsvolymen.
Det blev den som jag till sist köpte!! Den kändes olik alla tidigare modeller och det känns som den passar mig. Jag får helt enkelt lära mig packa minimalistiskt och anpassa min utrustning efter kajaken.

Nu efter en härlig helg i Karlskrona skärgård är jag ännu mer övertygad över att det här blev ett gott val för mig!

TACK för alla tips - framför allt om att släppa fokuseringen på stor packvolym!
Svara med citat
Gammal 2019-08-19, 06:50
Calexico Calexico är inte uppkopplad

kul med återkoppling.

ett modigt men roligt val. Hoppas du får kul med den.
Svara med citat
Gammal 2019-08-19, 07:22

Kul att höra att du hittade "din" kajak.
Nu är det bara att skaffa sig ett vettigt grönlandspaddel och nöta in en bra paddel och roll teknik.
Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 08:10

Japp, paddel är införskaffad och tekniken behöver absolut förfinas 😅
Rollträning kommer att bli både skojigare och mer motiverat nu när jag har en egen kajak. På sikt ska jag nog fixa det 😂
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:50.