Fotomotiv Bildfrågor

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2020-05-11, 06:51
lsjonsson lsjonsson är inte uppkopplad

Spännande tid !Dela med er av årets alla upplevelser!

Jag tänkte att detta kunde bli en allmän fototråd som ni ser hemma i trädgården, ute på sjön el. havet eller ute i skogen.
Idag på tidig morgon fick jag besök av jösse som kom skuttandes i trädgården. Ja vi fick nysnö i stora delar av Norrbotten igår. Det blev ca 3-4 cm men det smälte en del sedan på em. när det började regna.

Svara med citat
Gammal 2020-05-11, 07:22

Denna söta nalle såg jag i skogarna utanför Kalix för 10 år sedan en varm och solig sommarkväll vid 22.30 tiden. Det var ca 60 m mellan oss och allt slutade lyckligt. Bilen hade jag inte i närheten heller. Tur att man hade nerverna under kontroll.

Svara med citat
Gammal 2020-05-11, 11:27
Karolina P Karolina P är inte uppkopplad

Blommande äppelträd men tyvärr lite för kallt för pollinerarna (bara +2grader)...

Svara med citat
Gammal 2020-05-11, 12:58

Citat:
Ursprungligen postat av Karolina P Visa inlägg
Blommande äppelträd men tyvärr lite för kallt för pollinerarna (bara +2grader)...
Du är ju på rätt väg Karolina. Här i Kalix har vi typ 10-15 cm snö kvar på grästäppan i orörd terräng. Vi hade -2,4 idag på morgonen vid 4-tiden. Isen ligger på Kalix älv ännu. Typ 2-3 v sen. Vi får hoppas att det ger en bra bärsäsong för dom 2 senaste åren har varit bedrövliga.
Svara med citat
Gammal 2020-05-11, 15:54
ålänning ålänning är inte uppkopplad

En av mina ekorrar. Inte den bästa bilden men den jag hittade först.

Svara med citat
Gammal 2020-05-11, 16:29

Jag har 2 st ekorrar också som städar på marken under fåglarnas matplats. Dom tål inte varandra så då jagar dom varandra istället. Ibland försöker dom komma åt talgbollarna eller försöker vara ett prydnadsdjur på altanräcket.

Svara med citat
Gammal 2020-05-11, 20:43
Karolina P Karolina P är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg
Du är ju på rätt väg Karolina. Här i Kalix har vi typ 10-15 cm snö kvar på grästäppan i orörd terräng. Vi hade -2,4 idag på morgonen vid 4-tiden. Isen ligger på Kalix älv ännu. Typ 2-3 v sen. Vi får hoppas att det ger en bra bärsäsong för dom 2 senaste åren har varit bedrövliga.
Så här såg det ut 28/4... Ibland går det fort

Svara med citat
Gammal 2020-05-12, 04:05

Citat:
Ursprungligen postat av Karolina P Visa inlägg
Så här såg det ut 28/4... Ibland går det fort
Ja, det gör det verkligen!
Svara med citat
Gammal 2020-05-14, 20:17

Jösse på kvällsbesök i trädgården o nu utan vinterpäls.
Det är sista snön som syns i våran trädgård i Kalix o den ligger ändå i söderläge.

Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 11:03
ålänning ålänning är inte uppkopplad

Från förra sommaren då tre harpaltar bodde under krypgrunden på mitt hus. Jag har inte fotograferat på ett tag men den här tråden har gjort att jag har börjat leta mina gamla bilder. Det är kul att försöka fånga dessa besökare på bild men inte alltid så lätt.

Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 11:58

Nu är Kalix älv öppen och det är enbart lite mindre isflak som kommer och sveper förbi stenkajen nere vid Filipsborg, Kalix.
Nu är det bara is efter strandkanterna som sitter fastfrusen mot strandlinjerna.

Svara med citat
Gammal 2020-05-22, 04:04

Har aldrig haft järpe i trädgården förut men nu har vi en ensam järpe som kommer med jämna mellanrum på besök.
Den sitter överst på stora stenen.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:00.

Logga in

Tips!