Kalenderminnet är fullt

Jag har en gammal Garmin etrex vista hcx.
Använder den enbart till att lägga in waypoints på vindskydd och andra intressanta ställen. På senare tid har jag fått följande meddelande varje gång jag lägger in en ny waypoint:

Kalenderminnet är fullt.

Vad innebär det och vilka konsekvenser får det?

HåkanF

För mig att man bara kan spara 1000 waypoints i enhetens interna minne, kan det vara felet?

Mvh troswe

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Kanske har du Håkan många waypoints kvar i GPSen som tillkommit ofrivilligt. Jag har ofta råkat ut för det när jag hanterat både äldre och nyare Garminmodeller.

Antar att du namnger dina waypoints du vill ha kvar med bokstäver få kan du sudda de som bara är numrerade. Förmodligen enklare att hantera ditt bibliotek av waypoints via datorn med Mapsource än direkt i enheten?

Thure

Jag har drygt 700 waypoints - alla med specifika namn. Och jag som skulle vilja ha alla kvar i gps:n. Snyft.

HåkanF

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips