Fjällvandring På tur i bergen

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2015-06-19, 17:42
Kricko B Kricko B är inte uppkopplad

Vandring utanför Åre

Hoppas någon kan hjälpa mig - vad heter området utanför Åre som ska vara så fint att vandra i? Inte mycket folk skulle det vara och väldigt vackert. Om jag minns rätt var det något med en färg, men det kan var helt fel....
Jag fick förslag på det området av en kvinna i Keb i vintras o borde ha skrivit ner det med tanke på mitt skrala minne.
Svara med citat
Gammal 2015-06-19, 18:05
Fossa Fossa är inte uppkopplad

glad Blå

Kan det vara Blåhammaren-området du söker?
Glad midsommar till er alla!
Svara med citat
Gammal 2015-06-20, 10:39
LRC LRC är inte uppkopplad

Inte en färg och ganska långt "utanför", men Skäckerfjällen borde passa in på beskrivningen.
Svara med citat
Gammal 2015-06-20, 15:38

Tack!

Skäcker kanske det var - ser helt underbart ut! Jag är inte mycket för att gå utan led o det verkar bara finnas en så det får nog bli den. Tack för hjälpen båda två. Nu måste en karta inhandlas. FÖr några år sedan fanns det en helt otrolig restaurang i Järpentrakten. Man åt i ett växthus, förstklassig vegetarisk mat. Mmm hoppas den finns kvar.
Svara med citat
Gammal 2015-06-20, 16:19
KLAGER KLAGER är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Kricko B Visa inlägg
Skäcker kanske det var - ser helt underbart ut! Jag är inte mycket för att gå utan led o det verkar bara finnas en så det får nog bli den. Tack för hjälpen båda två. Nu måste en karta inhandlas. FÖr några år sedan fanns det en helt otrolig restaurang i Järpentrakten. Man åt i ett växthus, förstklassig vegetarisk mat. Mmm hoppas den finns kvar.

Numera är det ju Fäviken Magasinet, som gäller när man talar om mat i Jämtland. Garanterat inte vegetariskt!

http://favikenmagasinet.se/
Svara med citat
Gammal 2015-06-20, 16:23
LRC LRC är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Kricko B Visa inlägg
FÖr några år sedan fanns det en helt otrolig restaurang i Järpentrakten. Man åt i ett växthus, förstklassig vegetarisk mat. Mmm hoppas den finns kvar.
Kretsloppshuset i Mörsil?
Svara med citat
Gammal 2015-06-21, 13:08

Just det Kretsloppshuset var det! Det besöket kommer jag inte att glömma så länge jag lever . Det där andra stället är säkert värt ett besök det med, men kanske är det en prisklass högre eller två?

Har ni gått på norska sidan av Grövelsjön? Jag var sugen på det det men fick det beskrivet som ett enormt stenskravel och det är jag inte speciellt förtjust i.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:27.