Är nyss tillbaka från 2 timmar på Erstavikens is.. underbart hård fantastisk slät is.. längst ute vid Torskholmen på Älgö mötte jag öppet vatten. Isen var ca 2 cm tjock som tunnast. Skulle ALDRIG ge mig ut egentligen.. jag är den försiktiga typen.. ända tills jag kom på att åka med min vintervåtdräkt (är windsurfare). Vilket lifehack! jag provade att åka i i en vindbrunn.. haha hur kul som helst.. bara att kravla upp igen, och åka vidare. Jag kan ligga i vattnet i timmar i den dräkten.. VARFÖR är det ingen som åker så?? precis lagom varmt när jag åkte.. allt var perfekt
Nu kommer jag att vara först ut på alla isar 
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Wetsuit Skating: NI MÅSTE PROVA!!
- Trådstartare torkthedork
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Därför att de flesta blir för varma om man skrinnar aktivt. Men säkert kul om man vill lekaVARFÖR är det ingen som åker så?? precis lagom varmt när jag åkte.. a
Långfärdsåkningen är rätt traditionsbunden. Kläderna är i första hand anpassade till en dag ovanpå isen. Säkerhetstänket inriktar sig på förebygga via iskunskap vaksamhet ispik israppotering mm, när man plurrar vilket är mer en fråga om när än om, så behövs flythjälp sällskap och räddningslinor.
Vindsurfing och forspaddling innebär mkt mer frekventa dopp och där är våtdräkt eller torrdräkt en del av konceptet. Skärgårdspaddling har tidigare inte bedrivits året runt men nu har en användning av torrdräkter växt fram hos en mindre grupp som paddlar i lite tuffare miljö.
Thure
Vindsurfing och forspaddling innebär mkt mer frekventa dopp och där är våtdräkt eller torrdräkt en del av konceptet. Skärgårdspaddling har tidigare inte bedrivits året runt men nu har en användning av torrdräkter växt fram hos en mindre grupp som paddlar i lite tuffare miljö.
Thure
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg