Långfärdskridsko Aktivitet på glid

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2013-02-20, 21:27
Johan123 Johan123 är inte uppkopplad

Lite OT men hur vet man om man behöver justera bindningen i sidled? Vad är fördelen?

Johan
Svara med citat
Gammal 2013-02-21, 06:56
Jörgen Larsson (Jörgen Larsson) Jörgen Larsson är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Johan123 Visa inlägg
Lite OT men hur vet man om man behöver justera bindningen i sidled? Vad är fördelen?

Johan
Jag är inte helt 100, men jag tror att det handlar om att få bättre balans vid själva skridskoåkningen, dvs när du gör skär.

Om jag inte ljuger nu, så har jag för mig att man ska försöka placera skridskoskenan mellan stortån och nästa tå för att få så bra balans som möjligt.
Sedan kan det ju vara väldigt individuellt oxå hur man vill att skridskorna ska vara justerade.
Svara med citat
Gammal 2019-12-02, 18:54
JoeSwede JoeSwede är inte uppkopplad

Justera i sidled

Hej, jag har problem med svår obalans på vänsterfot, höger fot känns perfekt. Känns som allvarlig pronation, vilket jag inte har i skor. På min Zandstra kan man inte justera i sidled. Tror ni jag behöver köpa tex Pikmakarns för att lösa detta problem? Känns inte som inlägg löser det.

Får se om tråden lever upp. Thure verkar tex väldigt kunnig (du kände min pappa Bosse G vet jag).
Svara med citat
Gammal 2019-12-02, 19:29
Stadan Stadan är inte uppkopplad

Jag skulle inte vilja vara utan möjligheten att justera i sidled. Det låter som även du skulle gynnas av sidojustering. Tyvärr har väl Skyllermarks slutat tillverkas. Kanske har de några kvar? Jag skulle ringa och höra alt kolla blocket.
Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 10:57
Arneri Arneri är inte uppkopplad

Skyllermarks verkar upphört helt. Någon som vet vad som hände? Efterfrågan av speciellt modell Röd verkar varit stor de senaste åren.
Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 11:30
thureb thureb är inte uppkopplad

Ragge går i pension. Dyra och utslitna verktyg behöver ersättas för att starta upp rationell produktion på nytt i Skarpnäck. Svårt att hitta nån som vill ta över varumärket antar jag.

Det vore bra med flera seriösa producenter.

Thure
Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 11:32
thureb thureb är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av JoeSwede Visa inlägg
Hej, jag har problem med svår obalans på vänsterfot, höger fot känns perfekt. Känns som allvarlig pronation, vilket jag inte har i skor. På min Zandstra kan man inte justera i sidled. Tror ni jag behöver köpa tex Pikmakarns för att lösa detta problem? Känns inte som inlägg löser det.
Tycker du bör testa Pikmakarens skridskor med sidojustering.

Thure
Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 14:27
JoeSwede JoeSwede är inte uppkopplad

Pikmakarn

Jo men det får nog bli ett par Pikmakarn. Konstigt justeringsmöjligheten slopats på så många modeller.
Svara med citat
Gammal 2019-12-03, 14:56
HelgeL HelgeL är inte uppkopplad

Det kan finnas enstaka Skyllermarks kvar i butik. En bekant köpte nyligen ett par röda. Lundhags toppmodell har sidojustering. Själv har jag Pikmakarns black. Förhållandevis lätta att hålla skärpan på.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:10.

Logga in