Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Skryllermarks röd eller blå?
- Trådstartare Fröken Jönsson
- Start datum
Lite OT men hur vet man om man behöver justera bindningen i sidled? Vad är fördelen?
Johan
Jag är inte helt 100, men jag tror att det handlar om att få bättre balans vid själva skridskoåkningen, dvs när du gör skär.
Om jag inte ljuger nu, så har jag för mig att man ska försöka placera skridskoskenan mellan stortån och nästa tå för att få så bra balans som möjligt.
Sedan kan det ju vara väldigt individuellt oxå hur man vill att skridskorna ska vara justerade.
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Justera i sidled
Hej, jag har problem med svår obalans på vänsterfot, höger fot känns perfekt. Känns som allvarlig pronation, vilket jag inte har i skor. På min Zandstra kan man inte justera i sidled. Tror ni jag behöver köpa tex Pikmakarns för att lösa detta problem? Känns inte som inlägg löser det.
Får se om tråden lever upp. Thure verkar tex väldigt kunnig (du kände min pappa Bosse G vet jag).
Hej, jag har problem med svår obalans på vänsterfot, höger fot känns perfekt. Känns som allvarlig pronation, vilket jag inte har i skor. På min Zandstra kan man inte justera i sidled. Tror ni jag behöver köpa tex Pikmakarns för att lösa detta problem? Känns inte som inlägg löser det.
Får se om tråden lever upp. Thure verkar tex väldigt kunnig (du kände min pappa Bosse G vet jag).
Tycker du bör testa Pikmakarens skridskor med sidojustering.
Thure
Hej, jag lyfter grundfrågan trubbig eller spetsig.
Jag tänkte gå över till löshäl.
När jag tittar på skenorna ser den trubbiga lurig ut om det är stökig is.
Jag hittar väldigt lite om hur det upplevs.
Jag var inne på de spetsiga. Men noterar sedan att de trubbiga dominerar allt informationsflöde.
De trubbiga verkar vara 2cm kortare än de spetsiga för storlek 47. Jag har tittat på skyllermarks.
/Patrik
Jag tänkte gå över till löshäl.
När jag tittar på skenorna ser den trubbiga lurig ut om det är stökig is.
Jag hittar väldigt lite om hur det upplevs.
Jag var inne på de spetsiga. Men noterar sedan att de trubbiga dominerar allt informationsflöde.
De trubbiga verkar vara 2cm kortare än de spetsiga för storlek 47. Jag har tittat på skyllermarks.
/Patrik
Vad är skillnaden?
Man hamnar ibland i kortare passager där det inte går att åka. Man stakar sig fram. Ibland går inte ens det. Jag tänker att gränsen för det flyttas om man jämför röd och blå?
Vilka är nackdelarna med de blå?
De är ju bara 2 cm längre. Vad jag förstår så har de "moderniserat/trubbat till" de blå jämfört med förut.
Är det så att framtill så avslutas huvudradien närmare foten på de blå? Är det isåfall icke optimalt för merparten av åkningen?
Jag provade de röda igår. Mycket nätta på foten och väldigt livliga. Har nog bara åkt på skridskor med längre slipradie tidigare.
Man hamnar ibland i kortare passager där det inte går att åka. Man stakar sig fram. Ibland går inte ens det. Jag tänker att gränsen för det flyttas om man jämför röd och blå?
Vilka är nackdelarna med de blå?
De är ju bara 2 cm längre. Vad jag förstår så har de "moderniserat/trubbat till" de blå jämfört med förut.
Är det så att framtill så avslutas huvudradien närmare foten på de blå? Är det isåfall icke optimalt för merparten av åkningen?
Jag provade de röda igår. Mycket nätta på foten och väldigt livliga. Har nog bara åkt på skridskor med längre slipradie tidigare.
Liknande trådar
- Svar
- 7
- Visningar
- 1 K
- Svar
- 17
- Visningar
- 2 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar