Höst/Vinter pendling på cykel!

Så här ligger det till, jag pendlar till och från Universitetet i göteborg och pga att det är trångt på bussarna så vägrar jag åka kollektivt på morgonen med alla jobbiga trötta och griniga människor.

jag behöver därför hjälp med att komma fram till vad jag kan ha på benen från och med nu, +10 grader till och med -20 grader... jag hatar att cykla i Jeans´(vilket jag gör nu för att jag inte har något bättre alternativ) och jag vill inte ha någon blöja i röven..

cykelturen tar mig 20-25 minuter, jag får stå still 2-3 ggr pga rödljus..

då jag är student har jag inte råd att lägga ut för mycket pengar, cykelbyxor för 1000kr är allt för dyrt just nu. jag söker gärna ett billigt alternativ, gärna lager på lager metoden.

tack på förhand.
 
Vill du byta om för cykelturen eller letar du efter kläder som du kan ha på dig under dagen också?

För en cykeltur på 25 min föredrar jag att cykla i det jag ska ha på mig sen, ev m skalkläder över för att skydda mot regn.

Jeans tycker jag verkar sitta rätt löst på killar (för tjejer är det svårare att hitta modeller som går att cykla i) men jag kan förstå om du vill välja bort det ändå.

Vill du byta om för cyklingen tror jag att ett par vanlig tights förstärkt m långkalsonger under funkar fint. Det finns varma vintertights också, men då blir det dyrare och mindre flexibelt.

På överkroppen gillar jag ylle tshirt alt underställströja. Det första är snyggt att ha hela dagen, men dyrt och skört. Det andra hållbart, billigt men inte så snyggt. Dra en vanlig merinoullströja (Dressman har okej tröjor eller Riley på brothers, Rileys är betydligt bättre m lite dyrare) över och så skaljackan, funkar fint att ha tröjan under dagen sen. Ev en tröja till när det blir 20 grader kallt. Nu ser jag att du bara pratar om benen, du får bortse från den sista delen ovan, men om nån annan är intresserad så låter jag det står kvar.