cyckling i vinter

Hej! Är det någon som har cyklat lite på östgötaleden eller sörmlandsleden på vintern? Går det om det är snö? Jag har aldrig sett hur lederna ser ut, så det är kanske en dumm fråga, men frågar man inte så lär man sig inte.
 
Sörmlandsleden

Sörmlandsleden sträcka 1-5 tycker jag är svår om det kommit snö (mer än 5 cm nysnö vill säga)!

MVH
jmlove
 
Stigarna bättre på vintern!!

"Upptrampade" stigar i riktig kallsnö (ej slask eller is) är det bästa man kan cykla på!!! Har varit med om att stigar som nästan varit ocyklingsbara på sommaren känns som salsgolv på vintern. MEN det beror ju som sagt på vad det är för "före" för tillfället...
 
Etapp 5 & 6

Mattias Lindström på SAMS har ansvaret att sköta om Sörmlandsleden etapp 5, etappen går förbi Västerhaninge som är Mattias och min hemort. Vi har cyklat den många gånger under alla årstider. Etapp 5 & 6 liknar varann mycket i vegetation. Båda etapperna har flera spångar, berghällar, grova rotpartier mm. Partier som är mycket hala när det är vått. När det sedan är snöfyllt brukar inte snön vara så djup, kanske 5-10 centimeter. Och snön är oftast pulversnö så det är mjukt. Det är ett måste med dubbdäck när marken fryst till. Ni är välkommen att ringa mej eller Mattias för ytterligare information på etapp 5.
Paul 070-7382721
Mattias 070-7827327
 
Tack så mycket för alla svar!!!


Tyvärr är Västrahaninge lite för långt bort... Jag bor nämligen i Norrköping. Har Ni någon koll på lederna strax norr om bråviken (Kolmårdsskogarna)?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.