Gissa position

Se där! Ja det var nåt bekant även om jag chansade...

Vilken topp befinner sig dessa på?
 

Bilagor

  • IMG_20180906_172723.jpg
    IMG_20180906_172723.jpg
    29.1 KB · Visningar: 522
Dåligt med gissningar. Och själv går jag sällan upp på toppar. Men jag drar till med Norra Sytertoppen så kanske vi får en ledtråd.
 
Vilken osannolik tur! Men omgivningarna såg inte ut som de nordliga högfjällen, så Västerbotten var ju ett alternativ.

Den här bilden tog jag på första vandringsdagen under 2017 års tur. Vilken fjällmetropol har jag just lämnat?
 

Bilagor

  • Foto0288.jpg
    Foto0288.jpg
    48.7 KB · Visningar: 366
Enligt gästboken i Arevattnet så startade du 2017 års tur i Gäddede!

Det stämmer också med bilden som ser ut att vara tagen från Brattlidfjället bort mot Kvarnbergsvattnet.
 
Enligt gästboken i Arevattnet så startade du 2017 års tur i Gäddede!

Det stämmer också med bilden som ser ut att vara tagen från Brattlidfjället bort mot Kvarnbergsvattnet.

Svaret är naturligtvis 100 % rätt! Och jag tror du hade klarat det även utan gästboken. Men hur kan du minnas en sån detalj?
 
Svaret är naturligtvis 100 % rätt! Och jag tror du hade klarat det även utan gästboken. Men hur kan du minnas en sån detalj?

Inte så svårt att komma ihåg eftersom jag vandrade precis samma sträcka, fast åt andra hållet, i somras. Enda egentliga skillnaden var att jag gjorde ett västligare vägval genom Frostviksfjällen då jag redan gått leden via Jougdaberg för några år sedan.

Jag tvivlar på att jag hade tagit bilden på enbart motivet - det finns många sjöar som ser ut ungefär sådär som ligger nedanför ett fjäll med lite myrlandskap emellan...

Jag fortsätter med ännu en bild:
 

Bilagor

  • hghgkjhvxcfhj..jpg
    hghgkjhvxcfhj..jpg
    74.8 KB · Visningar: 293
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.