Israpporter iskvalité, kända råkar

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-12-05, 13:44
jamo jamo är inte uppkopplad

Sydligaste Åkbara Is just nu?

Startar en ny tråd, som Stockholms-boende med hopp om att komma igång med långfärds-skridsko på riktigt denna säsong. (Som börjat ganska dåligt då..)

-Var finns den sydligaste åkbara isen just nu? Insjöar/Hav? Har ambitionen att kunna nå nåt vettigt inom 25 mil (norrut) så snart som möjligt.

Kanske kan bli en fortlöpande tråd vartefter som isen vandrar söderöver kommande veckorna..
Svara med citat
Gammal 2011-12-06, 12:13
tango tango är uppkopplad nu

Har du inte tillgång till inloggning på skridskonätet så rekommenderar jag dig att skaffa dig det genom att gå med i någon klubb.
Utan att bryta mot reglerna kan jag nog säga i Dalarna, Hälsingland, Jämtland, Medelpad eller Ångermanland.
Om detta är inom 25 mil från Stockholm får du själv mäta.
Svara med citat
Gammal 2011-12-06, 16:22
jamo jamo är inte uppkopplad

Ok. Jag är inte mycket för klubbmedlemskap, men om det krävs så..

Hittade "Isplanket", verkar postas en del där, men kanske är mycket sämre?
Svara med citat
Gammal 2011-12-07, 11:39
tango tango är uppkopplad nu

Bättre eller sämre vet jag inte då jag inte tittat så ofta på isplanket men hitills i år är trafiken högre (fler rapporter) på skridskonätet än på isplanket.

Att vara med i en klubb av något slag kan finans många orsaker till: tidning, försäkring, delade ideal, klubbgemmenskap, aktiviteter, information, utbildningar mm

Du väljer!

/Patrik, som ser personliga värden i att vara med i klubb kring sina intressen
Svara med citat
Gammal 2012-01-02, 14:43
martinaskne martinaskne är inte uppkopplad

Skridskoisar

Jag kan tipsa om att det just nu ligger helt fantastiska havsisar i Hudiksvalls skärgård. Till Hudik är det ganska exakt 30 mil från Sthlm. Jag skulle tro att de här isförhållandena gäller större delen av Hälsingekusten, till Söderhamn är det nog inte mer än 25 mil

Svara med citat
Gammal 2012-01-04, 15:46
luktafotogen luktafotogen är inte uppkopplad

Hittade en sida på nätet bland annat med sattelitbilder på Vänern. Någon som vet var man finner de?
Svara med citat
Gammal 2012-01-07, 09:50
päeng päeng är inte uppkopplad

Själv är jag ingen skridskoåkare, men jag såg två stycken på Storsjön (Sandviken) igår.
Pär
Svara med citat
Gammal 2012-01-07, 19:41
Hoztic Hoztic är inte uppkopplad

Idag var det folk ute och åkte skridskor, och cyklade, på Dammtorpssjön mellan Hästhagen och Hellasgården, Nacka. Men jag skulle nog inte bege mig ut där utan en polare och isdubbar...
Svara med citat
Gammal 2012-01-09, 16:30
Nicopia Nicopia är inte uppkopplad

Kylan gör att det lägger sig fort nu och därmed har två kamrater varit ute på sjöis i norra Småland, Västerviksområdet.
Svara med citat
Gammal 2012-01-11, 15:17
Yngvar Yngvar är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av luktafotogen Visa inlägg
Hittade en sida på nätet bland annat med sattelitbilder på Vänern. Någon som vet var man finner de?
http://rapidfire.sci.gsfc.nasa ... 721.250m.jpg

Här ser du en sattelitbild över Vänern och Vätten från den fina vintern 2011.

Yngvar
Svara med citat
Gammal 2012-01-14, 15:45
RasmusTordsson RasmusTordsson är inte uppkopplad

Israpporter Google earth

Ni som har Google earth, kan ju lägga upp koordinater på bra isar. själv tänkte vi prova raklången imorn som ligger i Ydre Kommun Östergötland. det är ca 3-4cm kärnis.

57°57'4.22"N 15° 3'30.41"O
Svara med citat
Gammal 2012-01-15, 19:14
Malin J-S Malin J-S är inte uppkopplad

Nackas sjöar

Dammtorpssjön, Söderbysjön, Ältasjön, Källtorpssjön har fina blanka isar ca 10 cm, dock inte i sunden mellan sjöarna där det antingen lagt sig smala åkbara rännor eller så får man gå några meter mellan sjöarna. Sickal kanal och Sickla sjö är oxå fina. Tog premiärtur med döttrarna idag
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:06.