Visa ett inlägg
Gammal 2018-11-14, 11:31
KimmyA KimmyA är inte uppkopplad

Hej och tack för era svar!!
Jag har egentligen din uppfattning om skogen ludvig_svensk. Jag har varit rädd att vandring i fjäll skulle bli enformligt men det har visat sig vara oerhört varierande. Jag älskar iof havet också.. Men skogen är jag ju i hela tiden till vardags, åker jämt på skogsutflykter/vandringar så fjällen lockar som exotiska saker gör.

Alltså, jag kan ju inte komma vidare i planeringen så länge jag inte vet om jag ska försöka vandra en lång sträcka eller inte. Angående vikten så tänker jag att jag måste ha en depå minst varannan vecka, vilket gör det lite mer logistiskt komplicerat om jag ska vandra långt, men det går säkert att lösa.

Närhet till stuga är nog för att jag aldrig varit med om att mina saker blivit våta när jag varit ute så jag vet inte riktigt hur jag skulle hantera det på en lång tur. Det är väl det enda allvarliga problemet som jag tänker skulle kunna drabba mig. Om jag hade varit med om det hade jag kanske inte tyckt att det var så farligt?

Problemet är ju att jag inte riktigt kan bestämma mig. Jag älskar att komma vidare och vandra till nya ställen. Men ofta har jag ju tittat upp på nått berg och tänkt "om man hade haft tid att klättra upp där..". Jag antar att jag inte kan veta vad som passar mig förrän jag har provat.

Flera basläger får det bli i alla fall om jag väljer det sättet. Dvs flytta runt några mil hit och dit annars skulle jag nog bli hemskt rastlös.

Om ni har fler fördelar/nackdelar med vandring kontra skrota runt får ni gärna skriva. Måste ju vara fler som brottats med detta beslut..
Svara med citat