Helt otroligt av North Face garantier

Jag måste verkligen ge tummen upp för North Face.
Jag köpte ett begagnat North Face ve-25 här på Utsidan tillverkningsår 98:a.
Det var stångbrott på det, jag mejlade North Face angående skadan och sa som det var, och igår kom det ett helt komplett nytt sätt stänger märke Dac. Jag trodde de skulle skicka en sektion om jag hade riktigt tur. Vilken garanti, tältet är endå 20 år gammalt.

Det var stångbrott på det, jag mejlade North Face angående skadan och sa som det var, och igår kom det ett helt komplett nytt sätt stänger märke Dac. Jag trodde de skulle skicka en sektion om jag hade riktigt tur. Vilken garanti, tältet är endå 20 år gammalt.

Boom! Snyggt.

Fast jag hade varit nöjd med att det fanns i rätt längd att köpa för en RIMLIG peng på ett 20 år gammalt tält... [emoji12]

Uppenbarligen kostar tältstänger idag mindre än frakten, så utvecklingen går åt rätt håll. När får jag det som standard i Oversize kolfiber?! [emoji106]

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
En del leverantörer/märken förstår att god service drar både nya och behåller gamla kunder.

Jag har upplevt både r*vhål och proffsbemötande vid problem, gissa från vilka jag fortsatt handla och som jag pratar gott om...

Måste passa på att berömma Stadium med sitt märke Everest som gjorde exakt samma sak för mig. Då gällde det ett 5-6 år gammalt budget-familjetält för 1300 kr, Everest Classic 4 tror jag det heter. Ena stången gick av och när jag mailade in för att köpa en ny skickade de omedelbums en ny utan kostnad.

Det finns bra folk och bra leverantörer i alla prisklasser vad det verkar!

/A

Just VE-25 har ju inte förändrats sen -98, så det var ju enkelt att skicka nya stänger. Men generöst ändå, förstås.

Ska du ha ny tältväv nu också?:)

För en tid sedan fanns två vävar, den enklare tror jag inte såldes så mycket i Europa, här var det den högkvalitativa som såldes. Nu finns nog bara en sort antar jag. Formen/mönstret har ju inte ändrats men färgsättning, paneler av genomskinlig plast har förekommit o.dyl.

Ska du ha ny tältväv nu också?:)

För en tid sedan fanns två vävar, den enklare tror jag inte såldes så mycket i Europa, här var det den högkvalitativa som såldes. Nu finns nog bara en sort antar jag. Formen/mönstret har ju inte ändrats men färgsättning, paneler av genomskinlig plast har förekommit o.dyl.

Nej såklart inte, bara mer undrade om vävavrna har utvecklats mycket.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips