Visa ett inlägg
Gammal 2009-08-30, 15:15
Gabba Gabba är inte uppkopplad

Hej Karl
Vad glad jag blev när jag hittade ditt inlägg. Du har ju precis all den info jag är i behov av :-).

Jag är nog i samma läge som du var för två år sedan. Är otroligt sugen och läser allt på internet om Trecking i Himalaya och Island Peak. Har bestämt mig för att göra resan nu till våren (mars-april) och hade väl egentligen tänkt åka med en av våra få svenska arrangörer men nu får du mig att fundera lite på alternativ. Finns ju fördelar och nackdelar med båda alternativen.

Oavsett om jag åker på egen hand eller arrangerat så behövs ju en hel del utrustning. Jag skulle gärna vilja veta vilken utrustning som behövs i form av kläder och annat. Har du någon bra lista? Jag har sett någon lista på nätet men den var väldigt utförligt och kändes lite väl "lyxig".
Vill du inte posta listan här så kan man ju maila.

Åker man arrangerat är ju fördelen att de förser en med en hel del nödvändig utrustning som behövs för toppbestigningen och som man då slipper köpa eller hyra. Hur gjorde du med allt det?

Som sagt, jag precis som andra tar tacksamt emot alla råd och tips om t ex även annnan utrustning som behövs förutom kläder (rygga, sovsäck, pannlampa mm). Tar också tacksamt gärna emot tips om hur man bäst förbereder sig med träning och annat.

/Martin
Svara med citat