Visa ett inlägg
Gammal 2013-11-06, 15:55
joru joru är inte uppkopplad

glad

Citat:
Ursprungligen postat av Davva2 Visa inlägg
Härliga tips!

Min vintermat brukar vara köttbullar, (som brukar bli svarta på utsidan och frysta på insidan), bacon, potatismos och snabbmakaroner i olika varianter.

Blir lite tradigt i längden. :-)

En sak som jag märkt när soltimmarna är korta, vinden viner och kylan biter är att det sällan blir att stanna till och laga mat mitt på dagen. Det blir en rejäl frukost, lite andfått och snorigt mumsande på choklad/nötter som ligger i fickan under dagen och en middag när jag kommit fram och slagit upp tältet strax innan skymning.

Några tips på detta? Hur gör ni? Finns det något sätt att lyxa till detta?
Lunch kan ju vara allt mellan solpaus i gropen till iskyla i vindsäcken. Oftast är de lite enklare och kortare matpauserna att föredra tycker jag. Själv kör jag nudlar som får ligga i hett vatten som jag smälter på morgonen. Termos är bra att ha .

Dessutom tas några längre kortpauser under dagen och då dricker jag varmt och tar ev något ur fickan. Nötter och russin t ex.

Är vädret riktigt uruselt kan man ju korta av dagen och slå upp sin boning vid lunch. Då öppnar isg andra möjligheter förstår, lite extra korv eller bacon i pulkan sitter fint.

//J
Svara med citat