Club Outside: Kajakäventyr i Costa Rica

Om du blir prenumerant på Svenska Outside så blir du automatiskt medlem i Club Outside. I höst anordnar Club Outside ett kajakäventyr i Costa Rica.

Av: outside

Vi utforskar Costa Ricas främsta paddelvatten, Gulfo Dulce, i landets sydvästra del som gränsar mot Panama. Vi paddlar under sex dagar i dagsetapper på ca 5-6 timmar längs vikar fyllda med kristallklart ljummet stillahavsvatten och som kantas av frodig regnskog. När skymningen faller tältar vi och lagar mat på kritvita stränder. Vrålapor, sengångare och papegojor är våra enda grannar. Din guide Magnus Fischer delar med sig av sina erfarenheter och tipsar om bland annat navigering, surfteknik och räddningsmoment.

Din guide - Magnus Fischer
Därefter beger vi oss in i Corcovado National Park, som räknas till ett av det bäst bevarade regnskogsområdena i Costa Rica. Få turister hittar hit. Vi har fyra dagar på oss inne i regnskogen och bor på ett mysigt eco-lodge. Dagarna fylls med äventyr till fots och per kajak tillsammans med kunniga lokala guider och vi spanar efter kajmaner, tapirer, sköldpaddor och tukaner. Vi besöker även det biologiska reservatet Caño Island 17 km från fastlandet ute i Stilla Havet.

Fakta om resan:
• Resan är totalt 11 dagar.

• Två avresor 2004: 6-16 november, 12-22 november

• Pris 20 500 kr inkl. boende, mat, utrustning, transfers, guider och flyg från Stockholm.

• Antal deltagare: min 8 max 10 per grupp.

• Svensk guide under paddlingsdelen är Magnus Fischer. 2001 blev han var förste svensk att paddla runt Skandinavien. En färd som tog 204 dagar. Idag håller Magnus föredrag och bedriver kursverksamhet kring kajakpaddling. I Corcovado tas grupperna om hand av kunniga lokala guider.

• Priset på resan för dig som inte prenumererar på Svenska Outside är 22 500 kr.

Teknisk researrangör

Intresse
Outside erbjuder denna resa tillsammans med Äventyrsresor AB.
För bokning och mer information, kontakta Sofia Larsson på Äventyrsresor, tel: 08-556 069 05 eller mail: sofia@aventyrsresor.se

I samarbete med

Under Lagos yta

En resa genom Lagos slumområde. 1 kommentar

Hornstrandir Island 2018

Berättelsen om en tvådagarsvandring genom naturreservatet Hornstrandir på nordvästra Island i augusti 2018. 4 kommentarer
Marcus Perfjell har nu cyklat 250 mil genom sju delstater, hemlösa, kristna, skjutglada, vanliga amerikanare har alla hälsat honom välkommen. Här kan ... 2 kommentarer

Yngst vid ytterpunkterna?

På geografilektionen talade läraren om Treriksröset där tre länder möts. Det var upptakten till en resa till Sveriges ytterpunkter, en resa med barn ... 7 kommentarer
Varje resa har en början, den här började cirka fyra månader innan det var dags att bestiga Sveriges högsta topp. Det här är pappa Torbjörns och ... 7 kommentarer