Användarnamn: sejjo

Intressen: Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Foto

2014-02-08

OS i Sotji Vs Gyllbergen

Det är längdåkning från OS på TV som jag väldigt gärna ser på. Jag har också sett rapporter om att det är full vinter i Gyllbergen. Jag resonerar så här med mig själv: Skidåkningen från OS kan jag ju se senare på reprisen men det finns ingen repris från Gyllbergen att titta på. Det blir alltså en tur i Gyllbergen trots att vädret hemma i Smedjebacken ser mer ut som om det vore en dag i slutet på April.

2014-01-25

Skidtur i Gyllbergen

Så var det då dags för första skidturen i Gyllbergen den här vintern. Hade läst att det var 35cm. snö i Gyllbergen men inte så mycket spår som var dragna. Jag var beredd på att det skulle bli en hel del spårande av mig själv om jag skulle komma dit jag ville. Jag startar turen på vägen mot Dragsjön som var spårad, även skidspåret till Stora Älgsjön och vidare förbi Långälgsjön var spårad så jag följer den dit. Men härifrån till Prästbodarna 4km. fick jag spåra själv.