Naturupplevelser till vardags och semester. Med familj vänner och ensam.

Korvgrillning vid vindskydd, en promenad i naturreservaten jag har turen att ha om knuten, närnaturvandringar i Kilsbergen, fjällturer i Sverige och Norge. Naturupplevelserna kommer i många former och jag gillar dem, jag och min familj. Jag söker naturnärhet och upplevelser framför mil och rekord, jag fotar, filmar och skriver gärna, jag längtar för det mesta ut igen och jag gillar väder!

Användarnamn: Sejrla

Intressen: Friluftsmat, Vandring, Turskidåkning, Bär & svamp, Orientering, Foto

2019-06-04

Med skurhinken på Bergslagsleden

Många gånger har jag tänkt på hur lyckligt lottade vi är. Vi vandrare. Inte bara för naturen och upplevelserna och allemansrätten och sällskapet. Utan också för alla fantastiska människor i vårt avlånga land som ser till att vandringslederna hålls vandringsbara, rena och fräscha. Varje år läggs det ned många timmars arbete, ofta ideellt, på att städa och röja och hålla rent.

Och numera kan vår familj stolt meddela att vi drar vårt lilla strå till stacken. Sonens frilufsargrupp ska under sommaren se efter två sträckningar av Bergslagsleden och även sköta städning av två vindskydd. I helgen var det alltså vi som packade skurhinken, städhandskarna och såpan och begav oss ut för att skrubba.