Någorlunda billig och _lätt_ visp sökes

Lätt (och hyfsat billig) ballongvisp sökes

Är det någon som har något tips på en lätt (och hyfsat billig) visp?
Idealet vore en ballongvisp i någon bra plast men jag har inte sett någon sådan. F.n. kör jag med en liten stålballongvisp men jag vill gärna optimera bort några gram.

Observera att s.k. spiralvispar inte är det minsta intressanta! :)
 
Köp leksaksvisp

Hej

Vips så har vi löst ditt vispproblem. Köp en ballongvisp på en leksaksaffär, det finns leksaksaffärer som säljer ballongvispar i miniatyr för barn. Vet att det finns i lite finare leksaksaffärer som bla säljer handgjorda träleksaker. Dessutom om jag inte missminner mig så står dom att finna på IKEAS barnavdelning. Jag har själv flera barnballongvispar och dessa fungerar alldeles utomordentligt.

Vips visp
 
Det kan väl inte vara så svårt att bygga en själv? Behövs ju bara nån lämplig styv plasttråd. Tråd till grästrimmer är väl lite för mjuk, men det borde ju gå att hitta nåt annat ungefär lika lätt. Kanske klippa smala (1-2 mm) remsor av nån tunn plastskiva?

Annars är leksaksaffären nog det bästa, fast jag har letat och inte hittat nån vettig (de som finns är för grova för att funka bra att vispa med) så det blev en spiralvisp i plast på Ö&B.
 
Liten i metall

Har just köpt en liten i metall på Naturmagasinet.
Den kostade 10 kr och väger nästan inget. dessutom har den böjbart skaft vilket gör att den lätt går ner i köket.
 
Fler kriterier...

Jag har fler kriterier nuförtiden eftersom jag gått och köpt ett MSR Blacklite Gourmet...
Nu letar jag efter en lätt visp i plast. Jag hittade en på Stor&Liten. Problemet är bara att det följer med 10 andra prylar som jag inte har någon som helst användning för... :-/
Nåja, det löser sig nog innan söndag... :)
 
Re: Fler kriterier...

haskell; sa:
Nu letar jag efter en lätt visp i plast. Jag hittade en på Stor&Liten. Problemet är bara att det följer med 10 andra prylar som jag inte har någon som helst användning för... :-/

Är det inte Mors Dag snart? Eller fyller brorsan år? 9 plastverktyg att använda i köket. Perfekt present.

/Håkan
 
Gastromax!

Numera så har Gastromax tagit fram ballongvispar i plast som verkar riktigt bra. Tyvärr är de inte speciellt billiga (79:) men det får bli en sådan till sommarens fromagevispning i mina Blacklitekastruller... :)

Om någon vill se hur de ser ut så är det bara att titta på Mat i SVT1. Tina använder sådana en hel del.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Ulan65 Billig gasol Kök och brännare 1
Göran_ Lågviktsbrännare - billig? Kök och brännare 30
seasteel Liten, lätt och billig gasbrännare Kök och brännare 63
Jmhe Enkel billig kastrull? Kök och brännare 4
Tordnado Billig brännare med bra kvalitet! Kök och brännare 4
Jackiie Biltema gas - inte längre lika billig? Kök och brännare 9
limosa Billig kemisk ren bensin? Kök och brännare 37
tabula Billig gasolbrännare? Kök och brännare 18
jamo Om du vill ha en billig toppgasbrännare Kök och brännare 1
chinerunner Billig stekhäll! Kök och brännare 5
mathias Länge leve Biltema (Billig gas) Kök och brännare 16
KillerKaninen Vart köper jag billig gas ? Kök och brännare 1
x-treme Stormkök a la billig modell. Kök och brännare 10
Stordrulen Lätt kokkärl som rymmer gastub och "Pocket Rocket" Kök och brännare 22
pawi Lätt kokkärl typ Evernew Ti UL Pasta pot Kök och brännare 3
vandrafjäll Lätt Muurikka för vandring Kök och brännare 5
Hanna M Lätt, bra och billigt kök för 2 pers? Kök och brännare 16
såg letar efter ett lätt men stadig kök för att använda året om. Kök och brännare 11
såg söker efter ett lätt kök till min crussader cup Kök och brännare 4
mts0n Letar nytt lätt kök för tävlingsändamål. Kök och brännare 7
gegga moya Tips på lätt och hyffsat billigt kök Kök och brännare 16
tsd lätt kök Kök och brännare 55
Nitsson Lätt kök för 4 årstider? Kök och brännare 8
Morgan Titanbrännare ??Lätt kök. Kök och brännare 22
Joakim Ambrosson Lätt, effektivt och billigt.. Kök och brännare 11
Schneeberger Lätt kök på längre tur? Kök och brännare 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.