Lätt Muurikka för vandring

Hejsan, det är så här att min son fyller 10 år snart, och han är väldigt matlagningsintresserad.
Jag jagar därför efter en typ Murrikka som man kan ta med sig på kortare vandringar.

Den skall helst vara ganska lätt. Om det finns så skall det också vara lite djup i den, så att det även går att göra soppor i den. Helst också tillhörande ben till den.

Någon därute som har något bra förslag på nån ?
Tacksam för hjälp
 
Kan rekommendera Muurikka Picknick 26cm. Klockren att bära med i ryggsäcken.
Den är inte djup, så soppa kan inte lagas i den men den är bra till mycket annat.
Den har inga ben men ett bra handtag. Jag brukar ställa tre stenar i elden som ben om man vill ha det.
Deras större modeller med ben blir lite tunga att bära med i ryggsäcken.
 
Kan rekommendera Muurikka Picknick 26cm. Klockren att bära med i ryggsäcken.
Den är inte djup, så soppa kan inte lagas i den men den är bra till mycket annat.
Den har inga ben men ett bra handtag. Jag brukar ställa tre stenar i elden som ben om man vill ha det.
Deras större modeller med ben blir lite tunga att bära med i ryggsäcken.


Håller med 81nahoj, supernöjd med min Muurikka Picknick 26cm som kompletterar min 48cm som jag numera har en gasolhäll till hemma.

Inspiration: https://www.flickr.com/photos/macgunde/sets/72157644547674987/
 
vi brukar ha med en wokpanna (finns lite mindre modeller) med trähandtag. funkar skitbra att ställa rakt på elden så länge handtaget inte rörs av lågor!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.