Kaffe!

Håkan K; sa:
dave1; sa:
malindo; sa:
Ingen vandring, ingen Gore-Tex, inga ryggsáckar...

Mvh / Mats

Men.. ingen goretex eller ryggsäck!!? Det låter lite lamt tycker jag! Är det åldern som börjar ta ut sin rätt Mats?? ;)

mvh
David
Han ska säkert träna inför Lidingöloppet

/Håkan

Jaha.. är det så det ligger till.. jag har länge förstått att det ligger en dold långloppstalang i karln! :)
 
Hoppsan!

dave1; sa:
malindo; sa:
Ingen vandring, ingen Gore-Tex, inga ryggsáckar...

Mvh / Mats

Men.. ingen goretex eller ryggsäck!!? Det låter lite lamt tycker jag! Är det åldern som börjar ta ut sin rätt Mats?? ;)

mvh
David



OK, jag tror visst jag blev lite för ivrig, och glömde för ett kort ögonblick bort mig ..ursäkta...

Naturligtvis ingen sommar-semester i Sverige utan

- min fritids-Gore-Tex-jacka med avtagbar Polartech 200 fleece
- min Pertex T-wind-jacket
- mina Cordura/bomull trekking pants
- mina teflonbehandlade zip-off Adventure pants
-mina zip-off Roughian Pants
- mina Gore-Tex XCR outdoor shoes med Kevlar
- mina underställ i olika thermolite-kvaliteter
- mina coolmax-strumpor
- mina thermolite-strumpor
- mina Ullfrotte original-strumpor

eeehh, nu ska vi se...

- mina Source stream sandaler
- mina Gore-Tex helläders-trekking boots
- min Karrimor Peak Airs Space 30-35 (hur kunde jag glömma den!!??)
- min HÄRLIGT obekväma Haglöfs Child-carrier (det SKA ju som bekannt kánnas lite!!)

Sâ där ja, nu börjar det likna nât.. Var finns det nu en härlig, grön svensk hage dár man kan lágga sig i gröngráset och sova middag?


cpic3f2a58dbc00eb_tn.jpg


Let`s gâ pà Sverige-sommar-semester!




Mvh / Mats : Tredje plats 100 meter SM Pojkar-14 âr 1979 pà Stockholms Stadium
[Ändrat av malindo 2003-08-01 kl 14:25]
 
Re: Re: Re: Re: Hoppsan!

Håkan K; sa:
Jag vet inte om jag vâgar svara pà detta ...
Det är alltid intressant att få veta vilka ens medtjötare egentligen är. Alltså, vad som finns bakom den trevilga fasaden... :)

/Håkan [/QUOTE]

I ditt fall vet vi ju redan detta:
Utât: en omtänksam smâbarnsfar, om än nâgot prylgalen. Egentligen: En FULL fjällvandrare! HU!

Mvh / 100m Pojkar-14 1979
 
Re: Re: Re: Re: Re: Hoppsan!

malindo; sa:
Håkan K; sa:
Jag vet inte om jag vâgar svara pà detta ...
Det är alltid intressant att få veta vilka ens medtjötare egentligen är. Alltså, vad som finns bakom den trevilga fasaden... :)

/Håkan

I ditt fall vet vi ju redan detta:
Utât: en omtänksam smâbarnsfar, om än nâgot prylgalen. Egentligen: En FULL fjällvandrare! HU!

Mvh / 100m Pojkar-14 1979 [/QUOTE]
Men en person med en tredjeplats i 100m SM pojkar, lössläppt i Stockholm, måste ju vara mycket mer farlig för sin omgivning, än en full snubbe med 30 kg ryggsäck som kravlar omkring i nån ravin i den lappländska ödemarken...

/Håkan - som loggar ut, efter ännu en succéartad vecka på jobbet
 
Raskesven; sa:
FJS90/91; sa:
Raskesven; sa:
Jag får nog fortsätta köra på min nästan nya MSR kaffepanna i rostfritt, viken jag ju blev nöjd med.

Men dom har den i Titan...

titan_kettle.jpg
Thanks, det visste jag inte. Formatet ser lite opraktiskt ut, men den var värd att kolla upp.

Lämna tillbaka min kastrull! :) Den är nog så praktisk den kan bli, lock, hällpip & allt.. Skulle inte tortera den med kokkaffe, men för pulverkaffe är den perfa att värma vattnet. Den rymmer en 225 flaska fö, + tändstickor en liten disktuss.. 0,85 liter.
 
jarlmoden; sa:
Raskesven; sa:
FJS90/91; sa:
Raskesven; sa:
Jag får nog fortsätta köra på min nästan nya MSR kaffepanna i rostfritt, viken jag ju blev nöjd med.

Men dom har den i Titan...

titan_kettle.jpg
Thanks, det visste jag inte. Formatet ser lite opraktiskt ut, men den var värd att kolla upp.

Lämna tillbaka min kastrull! :) Den är nog så praktisk den kan bli, lock, hällpip & allt.. Skulle inte tortera den med kokkaffe, men för pulverkaffe är den perfa att värma vattnet. Den rymmer en 225 flaska fö, + tändstickor en liten disktuss.. 0,85 liter.
Aha, det var den du menade i tråden om kastrullsetet. Slarvigt av mig att inte reagera då. Kanske för att du då kallade den för kastrull.

F´låt och förtydligande, jag menade inte att den var opraktisk generellt utan kanske i kombination med den grytkonstellation jag använder. Ser lite hög ut att ställa i en nonstick-kastrull som i sin tur ligger i en 2,5 l kastrull. Men mitt set är ett annat vid soloturer så kanske då... Dock saknar jag något i "allt" vad den har; en hänkel, hänkelliknande handtag för lägerelden.
 
[QUOTE
F´låt och förtydligande, jag menade inte att den var opraktisk generellt utan kanske i kombination med den grytkonstellation jag använder. Ser lite hög ut att ställa i en nonstick-kastrull som i sin tur ligger i en 2,5 l kastrull. Men mitt set är ett annat vid soloturer så kanske då... Dock saknar jag något i "allt" vad den har; en hänkel, hänkelliknande handtag för lägerelden. [/QUOTE]

Hänkel minsann, där lärde man sig ett nytt ord. Samma typ av handtag som på hinkar, har aldrig sett det på lätta campingkärl, vilka har sådana? På MSR kastrullgrytan eller vad den ska kallas kan man i alla fall vika in de två handtagsdelarna mot kärlet, de är ledade.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Betongbarn Brygga kaffe? Friluftsmat 11
avslutmedlemskap0904 Koka inte kaffe Friluftsmat 37
avslutmedlemskap0904 Kaffe kokare Friluftsmat 41
avslutatmedlemskap160620 Kaffe Friluftsmat 62
Dan B Kaffe. Grower's Cup Friluftsmat 25
backeby Aeropress med ut? (kaffe-press) Friluftsmat 11
jacobi72 Självuppvärmande kaffe? Friluftsmat 34
Rufus555 Kaffe Friluftsmat 15
hubbex Kaffe Friluftsmat 14
MoAnders Kaffe Friluftsmat 35
magbe238 kaffe i det fria? Friluftsmat 2
-Patric- kaffe är gott!! Friluftsmat 23

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.