Kaffe!

Håkan K; sa:
Raskesven; sa:
Raskesven, som fortfarande väntar på en kaffepanna i Titan.
Ta kontakt med Trangia (www.trangia.se), de kanske kan göra en åt dig.

/Håkan
Jag skrev till Trangia och förhörde mig om varför de inte tillverkar kaffepannor i Titan. Svaret jag fick:

"Att vi inte tillverkar kaffepannan i titan beror på att maskinkostnaderna blir så hög. Om vi skall tillverka kaffepannan i titan måste företaget investera i nya dyra maskiner. För att få ut rätt pris för kaffepannan, innebär att kunden får betala så mycket så det är ingen som kommer att köpa kaffepannan."

Jag får nog fortsätta köra på min nästan nya MSR kaffepanna i rostfritt, viken jag ju blev nöjd med.
 
Rymd-âldern nâr de svenska fjállen

Kaffe-panna i Titan!

All övrig debatt om tekniska frilufts-material faller platt till marken som varandes rena stenâldern!

Mvh / Mats (som nu sitter av nàgra timmar till pà jobbet för att sedan njuta av en tre veckor làng sommar-semester i SVERIGE! Jiiippii!!)
 
Re: Rymd-âldern nâr de svenska fjállen

malindo; sa:
Kaffe-panna i Titan!

All övrig debatt om tekniska frilufts-material faller platt till marken som varandes rena stenâldern!

Mvh / Mats (som nu sitter av nàgra timmar till pà jobbet för att sedan njuta av en tre veckor làng sommar-semester i SVERIGE! Jiiippii!!)
Jag tycker att det är just i kaffepannan som titan verkar komma mest till sin rätt. Lätt som alu, men reagerar inte med kokkaffet. Tåligt som stål, men lättare.

God tur under semestern!

Mvh Raskesven
 
Re: Rymd-âldern nâr de svenska fjállen

malindo; sa:
Kaffe-panna i Titan!

All övrig debatt om tekniska frilufts-material faller platt till marken som varandes rena stenâldern!
Precis, egentligen borde man be clindh att stänga alla diskussioner om friluftsprylar, då vi tycks ha nått klimax i denna tråd...

malindo; sa:
Mvh / Mats (som nu sitter av nàgra timmar till pà jobbet för att sedan njuta av en tre veckor làng sommar-semester i SVERIGE! Jiiippii!!)
Var? Jag skulle oxå vilja ha 3 veckors semester...

/Håkan
 
Semester i Sverige: relaxa, njuta av att kunna andas och röra sig utan att svettas och flámta, ligga pà grásmattor och dega, làta ungarna springa omkring och hoppa, skärgârdsbât, Skansen, Vasa-skeppet, bila lite i Sörmland/Uppland... Härligt!!

Ingen vandring, ingen Gore-Tex, inga ryggsáckar...

Mvh / Mats
 
malindo; sa:
Semester i Sverige: relaxa, njuta av att kunna andas och röra sig utan att svettas och flámta, ligga pà grásmattor och dega, làta ungarna springa omkring och hoppa, skärgârdsbât, Skansen, Vasa-skeppet, bila lite i Sörmland/Uppland... Härligt!!

Ingen vandring, ingen Gore-Tex, inga ryggsáckar...

Mvh / Mats
Idag är det 31 grader celcius i skuggan i Stockholm, så det blir nog lite svett och flämt även här:)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Betongbarn Brygga kaffe? Friluftsmat 11
avslutmedlemskap0904 Koka inte kaffe Friluftsmat 37
avslutmedlemskap0904 Kaffe kokare Friluftsmat 41
avslutatmedlemskap160620 Kaffe Friluftsmat 62
Dan B Kaffe. Grower's Cup Friluftsmat 25
backeby Aeropress med ut? (kaffe-press) Friluftsmat 11
jacobi72 Självuppvärmande kaffe? Friluftsmat 34
Rufus555 Kaffe Friluftsmat 15
hubbex Kaffe Friluftsmat 14
MoAnders Kaffe Friluftsmat 35
magbe238 kaffe i det fria? Friluftsmat 2
-Patric- kaffe är gott!! Friluftsmat 23

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.