Yllelångisar hos Dressman

Dressman säljer Norska Krone Merino Yllelångisar med Merino ull, 300:- inkusive gylf...
Ull/plast 50/50 med samma utrustning och pris, mera lättvättade och hållbara...
Provrapport följer framåt Jul...

Go tur
 
Jag har slitit ut ett par deressman långjalingar, tror det var helylle. Dom var hyfsade men höll dåligt. För övrigt et enda jag någonsin köpt på dressman.

Annars är många ylleunderställ löjligt dyra, Icebreaker, Arcteryx mm är så dyra så man undrar vad folk ska ha dom till, spänna på afterskin? Devold håller bra pris, särskillt det tunnare "multisport". Kostar under 300 NOK per del. Något små i storlekarna.
 
Testtid av ulleundisar

Kräver minusgrader, just nu lika varmt ute som i kylskåpet härnere så nu är det silikefillingaväder... November blir lagom kallt tror jag..

God tur
 
Köpte dessa förut när de hade 50% på dem. Helt klart prisvärda. Dock stora hål på axlarna och lite här och där efter en knapp veckas vandring. Billiga och bra, men tveksam hållbarhet är min erfarenhet.
 
Bussman; sa:
Köpte dessa förut när de hade 50% på dem. Helt klart prisvärda. Dock stora hål på axlarna och lite här och där efter en knapp veckas vandring. Billiga och bra, men tveksam hållbarhet är min erfarenhet.

Om du fick hål på axlarna måste du köpt några storlekar för stora. ;-) Var det inte långKALSONGER det handlade om?
 
Jakan; sa:
Om du fick hål på axlarna måste du köpt några storlekar för stora. ;-) Var det inte långKALSONGER det handlade om?

Bah ;)

Menar såklart att det var på tröjdelen det blev hål i på axlarna ;) Slitaget var mer än brukligt på nederdelen också. Just det med axlarna var för att illustrera att materialet kanske inte är det tåligaste, tack för påpekandet :p
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.