Vattentäta packpåsar från Ö & B

Såg att Ö & B sålde vattentäta packpåsar 2 liter 59:- & 10 liter 79:- någon som testat dom, är det något att ha, eller bara skräp, tänkte ha dom när jag paddlar.
Tacksam för positiva eller negativa svar.
 

Bilagor

  • 74EA5443-64AD-478C-B867-E809FEEAE79E.jpeg
    74EA5443-64AD-478C-B867-E809FEEAE79E.jpeg
    3.2 MB · Visningar: 93
  • EA14D619-4BF5-47AE-B8EE-7A0A21F71143.jpeg
    EA14D619-4BF5-47AE-B8EE-7A0A21F71143.jpeg
    3.4 MB · Visningar: 124
Det står ju på förpackningen att den är vattentät så då skulle inte jag nöja mej med annat än att den är vattentät.
Lite stänk ifrån en dusch är ett för snällt test - ner med den under vatten för att göra ett riktig test.

Håller med om att för det priset så är det definitivt värt att köpa och testa, fast med en kritisk inställning.
 
Man kan oxå försluta den tom, med mkt luft kvar. Sen försöka pressa ut luften, om det inte lyckas är den tät.
 
Min erfarenhet av biligare torrsäckar är att de håller tätt så länge de är hela men det är rivstyrkan som skiljer billig från dyr. En billig kan gå sönder om du lägger den oförsiktigt på marken och träffar en vass träpinne eller vass sten medan dyrare "grovgalon" håller länge och väger mer.

/Patrik
 
Samtidigt är en "grovgalon" svårare att forma för tighta utrymmen när man tex packar en mindre kajak för en flerdagarstur. (Personlig erfarenhet)

Värt att ha i åtanke.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.