Var finns reservdelar i Stockholm?

Hej!
Är det någon som känner till någon/några butiker i Stockholm som är välsorterade vad gäller reservdelar och tillbehör för telemarksbindingar? Skall göra en snabbvisit till huvudstaden och behöver hitta rätt på en gång.

Tacksam för svar!
/Anders
 
Ok, här är lite adresser:

Alpingaraget, Birger Jarlsg. 127, (nära Roslagstull). Hade bra när jag var där. Fick en undersida till en Pitbull-bindning gratis. Tack!

Skidbytarboden, Fleminggatan 17, ligger centralt, på Kungsholmen nära Centralstationen. Kan tänka mig att de har en del grejer också, dock ingen egen erfaranhet.

Hoppas du hittar!


/ Nicke
 
Sportkompaniet

Sportkompaniet, Kungsgatan 68 111 22 Stockholm, +46 8 - 21 26 50

Har bra urval på mycket bland annat Telemark.

Thure
 
Håller med samme83: Skidbytarboden VILL INTE sälja något, bemöttes riktigt otrevligt när jag gjorde misstaget att sticka in näsan genom dörren för att ställa en enkel fråga...
Alpint däremot är kanon, trevliga och kunniga!
 
Jonas P; sa:
Håller med samme83: Skidbytarboden VILL INTE sälja något, bemöttes riktigt otrevligt när jag gjorde misstaget att sticka in näsan genom dörren för att ställa en enkel fråga...
Alpint däremot är kanon, trevliga och kunniga!

Vad skönt att det inte bara är jag som känner så! Jag håller också med ThureB om att sportkompaniet har ett om inte ett bra urval vad gäller pitbull, så i alla fall trevlig attityd till sina kunder.

/samme
 
Märkliga

Tjena,

Visst är de lite märkvärdiga inne på skidbytarboden. Kan ta en stund innan får service och man har ofta fått ett kort nej tillbaka. Jag har uppfattningen att de satsar mest på skidor & pjäxor till barn.

Men, de gånger jag fått hjälp så har det varit bra. Och de blir även trevligare tillslut.

Fast så här ska det förstås inte vara!

Alpingaraget & Alpint är bättre, helt klart.
 
Jag var nyss nere en sväng på Naturkompaniet på Kungsholmen (Hantverkargatan 38-40 för er som ej vet var) och såg att de rensat i gömmorna och lagt upp tre lådor med blandad kompott på spännen till pjäxor, lite bindningsgrejer m.m. Bara att kila ner och plocka på sig. Inget ville de ha betalt heller! Man ville nästan ta bara för att det var gratis fast man inte behöver nåt...

/ Nicke

PS. Det var så klart en hel del gamla grejer, men en del nyare också. DS.
 
Var inne på skidbytarboden idag. Kompisen köpte pjäxor där (till ruskigt bra pris)... Fick en halv förklaring till beteendet när man frågar om telisgrejer;
när jag nämligen passade på att fråga om pjäxor till mig så fanns det knappt nåt urval till min förvåning.
Förklaringen löd: Telisåkare köper ändå aldrig nåt, dom vill bara titta... bara fattiga studenter som åker det...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Pellepassat Var finns snön??? Telemark 5
i4lean Var finns info om Hagan skidor? Telemark 1
CMT Var köpa T2X på nätet? Telemark 5
sladdis Var köpa Karhu? Telemark 10
bash Köpa puderlagen ten eighty,men var?Nätet kanske,eller? Telemark 4
johnwiklund Var köpa 7tm? Telemark 12
plimsoll Var köpa Atomic TM22 Telemark 3
i95_lab Puder i Kanada - när och var Telemark 4
dirty harry Var i Stockholm kan man lästa ut läderpjuck? Telemark 1
warg Var får man tag på nya T2-modellen... Telemark 2
ingalill74 Var hittar man läder... Telemark 2
Vandrare Var ska bindningen sitta? Hur långt fram? Telemark 5
qtxasjo Var kan man köpa Crispi-pjäxor i Stockholm? Telemark 2
elsa var är spadarna/sändarna Telemark 7
bergquist Var och vilken hjälm ska man köpa Telemark 4
var köpet man tele-prylar? Telemark 1
Stranda - var, när hur? Telemark 2
niklasr Var i europa köper man billiga trancievers? Telemark 3
Var hittar jag en snö och lavin kurs Telemark 2
bash Finns det någon som testat dessa skidor Telemark 5
skovsus Finns någon som är intresserad i arrangera telemarktur Telemark 1
stelow Finns det bra komiskidor för tur/topptur/telemark Telemark 9
Kose Reservdelar - Black Diamond O1 Telemark 1
afro reservdelar sökes till r8 cobra rottelfella Telemark 3
reservdelar ! Telemark 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.