• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Vandringssällskap Gbg

Hej!
Någon mer som har lite för lite att göra på semestern :)?

Jag söker någon/några som vill hänga med på vandring någonstans nära Göteborg (v 29-32). Dagsturer eller kanske med någon övernattning. Är tämligen nybörjare på området så jag har inte riktigt klart för mig om var man ska gå även om Bohusleden verkar vara populär här, eller kanske Sandsjöbacka? Vet inte heller hur långa turer jag orkar med, då jag aldrig gått med packning, men jag är väl i hyfsat god form (träning av olika slag ca 3 gånger i veckan). Men det där kan man väl komma överens om...? Några förslag?

Vill uppleva naturen, lugnet och förhoppningsvis upptäcka att vandring är något för mig. Får man dessutom träffa nya trevliga männsikor är ju bara det i sig en upplevelse :).

Är också öppen för förslag på andra frilufsaktiviteter.

/Lotta
 
Vandring

Hej.
jag bor sex mil från Gbg, och jobbar förvisso hela sommaren. Men ibland är man ju ledig också. Kom med ett förslag om när och var, så hänger jag på om jag vill! Maila gärna om du känner för det.

/Maria
 
Hej!

Jag vandrar gärna! V 29-32 är jag inte i Gbg så mycket, men jag ger mig gärna ut på sensommar/höstvandringar i augusti och september.

/Anna
 
Har jag möjlighet så hänger jag gärna med ut, sticker ut så fort jag får chansen. V29 är jag dock på "chartervandring" i Nijmegen.
 
Vad kul att flera hörde av sig :)! Tror kanske det är fler som mailat men just nu har jag tyvärr svårt att använda min mail (och alltså också läsa mail) eftersom Home.se (som så ofta...) inte behagar fungera. Ska försöka byta den snart...

Jag är ju själv ledig det mesta så för mig spelar det ingen roll men vad säger ni om v 30 och kanske på helgen (30-31:e) om Maria vill följa med? Skulle väl vara kul om det blev några stycken så jag väntar gärna in tills mailen fungerar för att se om någon hört av sig dit också.

Var vi ska gå har Ni nog bättre koll på än jag så finns det förslag är jag tacksam :). Vad jag vet är att jag gick en dagstur på Azorerna förra sommaren i hyfsad värme på 1,5 mil och det var inga problem. Hur långt brukar man gå?
 
Dagsetapper..

Dagsetappernas längd kan variera i längd beroende på hur lätt/svår etappen är, normalt så kan man väl säga tt generellt om man inte är van med tyngre packning (vid flerdagsvandringar) så är ca 8-20 km en lagom dagsetapp, beroende på svårighetsgrad..

Lämpligt är att börja med lite kortare etapper för att "ställa in" ryggsäck mm...

Fredric
fredric@citrus.nu

[www.glädje.nu / http://www.starkare.com]
 
säkert blir det fler gånger

Självklart blir det säkert fler turer någon annan gång. Svårt att hitta datum som passar alla. Det är bara att höra av sig igen. Denna gång verkar det i alla fall bli Bohusleden mellan Kåsjön och Angered men en övernattning. Blir nog lagom till att börja med.
/Lotta
 
rastlös

Tja, om plats finnes så skulle jag mer än gärna haka på om det skall vandras i göteborgsområdet.
Tycker det är litet tråkigt att vandra alena.
 
Re: rastlös

ratface; sa:
Tja, om plats finnes så skulle jag mer än gärna haka på om det skall vandras i göteborgsområdet.
Tycker det är litet tråkigt att vandra alena.

Tycker också det skulle vara roligt att haka på någon gång. Dessutom skulle det ju bli fruktansvärt lätt att hålla reda på namnen.. ;)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.