• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Vandringsällskap i skåne helgerna i Juli 2007

Sök vandringsällskap i skåne helgerna i Juli 2007,

Har redan varit Ystad - Kivik, Torekov-Bostad, Kullaberg, Rommele och Söder-åsen...
Är intresserade av Brösarp eller andra delar av skåneleden. Och tar gärna emot tips för 2 dagars vandringar.
Mvh
Li, Yang
Malmö
 
Ang. skåne vandring

Låter toppen. Själv bor jag i Göteborg men alla har många släktingar i Skåne. Det är fantastiskt fint där nere, och Brösarp är en av d fina ställena..

Är intresserad så hör av dig
MVH Filip
 
skåneleden

Hej

Hade varit roligt att vandra lite nu när man inte har varit i fjällen i sommar, har börjat jobba igen efter min semester och skulle kunna vandra helgen i vecka 28 och 29. (13)14-15/7 (20)21-22/7

Mitt förslag är österlenleden den del du inte har vandrat Kivik-Heinge eller omvänt den skulle man kunna klara av på två dagar.

Heinge - Verkasjön 10 km lätt
Verkasjön - Vantalängan 7 km lätt
Vantalängan - kivik 15 km medel

Bor i Malmö och åker buss ut däremot vet jag inte status på vindskydd/vandrarhem/tältplats och vattentillgång.
 
Re: skåneleden

Hej Joakim,
man kan sova i vindskydd med varm sovsäck. jag tänker mest på vädret, men ibland få man ta det som himlen erbjuder. vad säger du om vecka 28?
Mvh
Li, Yang
Malmö, Sweden

jocke5; sa:
Hej

Hade varit roligt att vandra lite nu när man inte har varit i fjällen i sommar, har börjat jobba igen efter min semester och skulle kunna vandra helgen i vecka 28 och 29. (13)14-15/7 (20)21-22/7

Mitt förslag är österlenleden den del du inte har vandrat Kivik-Heinge eller omvänt den skulle man kunna klara av på två dagar.

Heinge - Verkasjön 10 km lätt
Verkasjön - Vantalängan 7 km lätt
Vantalängan - kivik 15 km medel

Bor i Malmö och åker buss ut däremot vet jag inte status på vindskydd/vandrarhem/tältplats och vattentillgång.
 
Vecka 28 blir bra för mig. Vilken stärka vill du gå och vad tycker du start fredag kväll eller lördag morgon?
 
Starta vid Heinge

Hej Joakim,
ditt förslag låter ju bra. låt oss starta vid
Heinge - Verkasjön 10 km lätt
Verkasjön - Vantalängan 7 km lätt
Vantalängan - kivik 15 km medel
jag försöker ta med mig så mycket vatten jag kan och om det inte räcker, då får vi be om vatten hos byborna.jag tar med mig snabbkök och jag tror att vi båda kan använda samma kök. har du kompass?
avgångsresan:(kan diskuteras beror på bl.a vädret)
pågatåg 08:37 2007-07-14 Malmö c
resten kan du kolla på skånetrafiken
mitt mail: sol.skog@gmail.com
vill du träffas innan kan du bara skicka ett mail.
Mvh
Li, Yang
Malmö, Sweden

jocke5; sa:
Vecka 28 blir bra för mig. Vilken stärka vill du gå och vad tycker du start fredag kväll eller lördag morgon?
 
Lördag morgon ser det ut som, ja då kör vi på det och sen övernattning i vantalängan då.
Snabbkök är det ett jetboil eller? har själv litet trangia med gas men det kan få stanna hemma.
KOmpassen får följa med även om det inte är troligt att vi behöver använda den. om man går skåneleden. Tar med vatten även jag sen får vi hitta något ställe att fylla upp på.

Mvh Jocke
 
hoppas på ett hyfsat värder 2007-07-14

Hej Joakim
Även jag använder en Trangia 25-3. men, är man bara två personer då räcker det utmärkt att ta med sig en Trangia. glömmer inte sked bara.

Tält: fjällräven skule shape R/S 2 (för två personer, men egentligen är den för trångt för att rymma två pers, vi använder det ifall vindskydd är upptagna. det är upp till dig om du vill ta med egen tält).

Karta Skåneleden-Österlenleden 2005. (alla nödvänliga info finns med, men dock två år gamla)

3 lilter väskesystem
sovsäck, liggunderlag, frystorkad blå band och Real. rågbröd lite ost.

Träfftid: 2007-07-14 kl:08:30
Plats: Malmö centralen pågatågen mot Lund C
Mvh
Li, Yang
sol.skog@gmail.com

jocke5; sa:
Lördag morgon ser det ut som, ja då kör vi på det och sen övernattning i vantalängan då.
Snabbkök är det ett jetboil eller? har själv litet trangia med gas men det kan få stanna hemma.
KOmpassen får följa med även om det inte är troligt att vi behöver använda den. om man går skåneleden. Tar med vatten även jag sen får vi hitta något ställe att fylla upp på.

Mvh Jocke
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.