• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Friluftsliv i skåne

Jag drar igång en liknande tråd som föregående, fast för skåne :)

Har nämligen samma problem, är en rastlös 27-årig malmö kille som inte kommer ut tillräckligt ofta. Gillar vandra, men kan även tänka mig att prova på annat också.

Finns det andra här på Utsidan som har samma problem? Skulle vara kul att få ihop nått skåne gäng här på utsidan, och hitta på lite kul aktiviteter, avverka lite ettapper av skåneleden t.ex...

/Roger
 
naturvägledare

jag läser just nu till naturvägledare i tomelilla i skåne. vi skolas i uteliv och är ute i fält ungefär skitmkt. och jag kan bara säga att det finns möjligheter i skåne.
klättra i kullen, paddla surf i vik, vandra skåneleden mm.
det gäller bara att leta lite.

/einar
 
Bra initiativ

Bra initiativ! Jag är intresserad av att hänga på, men tyvärr har jag svårt att få tid att komma UT så ofta som jag skulle vilja pga familj, jobb och övriga fritidsintressen.
Hör gärna av dig om du har nån vandring på gång, framför allt vid kortare eskapader (typ 1 eller 2 nätter).
Som sagt, om jag har möjlighet så hänger jag gärna på!
 
..en till..

Och här var det en till! Har just handlat mig en guide till Malmötraktens smutltronställe så att jag åtminstone kommer ut lite och ser mig omkring i närområdet men jag vill gärna upptäcka hela Skåne. Behöver inte nödvändigtvis vara värsta strapatsen utan en utflykt med promenad och fika duger alldeles utmärkt.
 
Nu verkar det som om jag hittat rätt forum!

Jag 27 år, kommer från Lund och hänger gärna med på vandringar/utflykter. Jag tänkte utnyttja Skånetrafikens sommarkort till max i sommar, främst v 27 och 28. Nån som har förslag på vad man kan åka och se? Nån som vill hänga på och bara åka "dit näsan pekar"?
Ser fram emot svar!
/Per
 
Re: Nu verkar det som om jag hittat rätt forum!

skånepågen; sa:
Jag tänkte utnyttja Skånetrafikens sommarkort till max i sommar, främst v 27 och 28. Nån som har förslag på vad man kan åka och se? Nån som vill hänga på och bara åka "dit näsan pekar"?
Ser fram emot svar!
/Per

Låter som ett himla kul upplägg (har själv tänkt, men inte kommit till skott med, att skaffa sommarkort) men tyvärr jobbar jag i veckorna och är bortrest på helgerna v 27 och 28!

Kristina
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.